Upravený Mercedes-AMG C63 S umí zrychlovat jako kde jaký supersport. Nevěříte?
Zrychlení je jedna z disciplín, kterou se snad od jak živa porovnávaly sportovní vozy. Stejnou nebo podobnou váhu má i hodnota maximální rychlosti a úpravce PP-Performance měl pro tyto disciplíny vždy slabost.
Upravil sériový Mercedes-AMG C63 S s čtyřlitrovým osmiválcem, který produkoval 510 koní (375 kW) a maximum točivého momentu 700 Nm. Po úpravě servíruje 610 koní (449 kW) a 769 Nm točivého momentu.
Díky této úpravě zrychluje z nuly na 100 km/h za 3,59 sekundy (předtím za 4,0 sekundy) a maximálně se rozjede až na 307 km/h (před úpravou 250 km/h (elektronicky omezeno)).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.