Může se sice zdát, že po ukončení výroby Mazdy RX-8 se z motorů s rotační osou staly pouze muzejní exponáty. Mazda by to ale ráda napravila a již nyní pracuje na jejich nové generaci.
Wankelův, nebo-li motor s rotační osou je jedinečný typ motoru, který se zcela vymyká běžně známé koncepci motorů. Pokud bychom si zde ale měli vysvětlovat přesný princip fungování Wankelova motoru byl by to opravdu dlouhý článek. Pokud byste si rádi rozšířili své obzory co se tohoto motoru týče doporučuji navštívit následující stránku, kde je jeho funkce skvěle popsána.
Jednou z posledních automobilek, která držela tyto motory na živu byla japonská Mazda, která je montovala do sportovního modelu RX-8. Bohužel tyto motory se potýkají s mnoha problémy. Jedním z největších je krátká životnost motoru a vysoká spotřeba paliva. I z těchto důvodů byla roku 2012 jeho produkce ukončena.
Wankelův motor se ale nyní vrací. Sám president Mazdy, Masamichi Kogai, potvrdil, že inženýři již s velkým nadšením pracují na nové generaci těchto motorů. Kogai rovněž prohlásil, že Mazda tento motor nevypustí, dokud se nepodaří u tohoto agregátu dosáhnout stejné efektivity jako u běžného motoru.
Pokud půjde vše hladce, bude motor vypuštěn v roce 2017 k příležitosti padesátého výročí od zahájení výroby modelu Cosmo Sport, který byl prvním masově vyráběným modelem s motorem s rotační osou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?