Může se sice zdát, že po ukončení výroby Mazdy RX-8 se z motorů s rotační osou staly pouze muzejní exponáty. Mazda by to ale ráda napravila a již nyní pracuje na jejich nové generaci.
Wankelův, nebo-li motor s rotační osou je jedinečný typ motoru, který se zcela vymyká běžně známé koncepci motorů. Pokud bychom si zde ale měli vysvětlovat přesný princip fungování Wankelova motoru byl by to opravdu dlouhý článek. Pokud byste si rádi rozšířili své obzory co se tohoto motoru týče doporučuji navštívit následující stránku, kde je jeho funkce skvěle popsána.
Jednou z posledních automobilek, která držela tyto motory na živu byla japonská Mazda, která je montovala do sportovního modelu RX-8. Bohužel tyto motory se potýkají s mnoha problémy. Jedním z největších je krátká životnost motoru a vysoká spotřeba paliva. I z těchto důvodů byla roku 2012 jeho produkce ukončena.
Wankelův motor se ale nyní vrací. Sám president Mazdy, Masamichi Kogai, potvrdil, že inženýři již s velkým nadšením pracují na nové generaci těchto motorů. Kogai rovněž prohlásil, že Mazda tento motor nevypustí, dokud se nepodaří u tohoto agregátu dosáhnout stejné efektivity jako u běžného motoru.
Pokud půjde vše hladce, bude motor vypuštěn v roce 2017 k příležitosti padesátého výročí od zahájení výroby modelu Cosmo Sport, který byl prvním masově vyráběným modelem s motorem s rotační osou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.