Automobilka Mercedes-AMG patří nesporně ve světě automobilového průmyslu k největším průkopníkům. Jsou ale i chvíle, kdy si ani Mercedes-AMG neví rady. Naštěstí existuje oddělení Mercedesu zabývající se vývojem monopostů F1, kteří si vždy vědí rady.
V rozhovoru pro australský motoristický magazín Motoring přiznal šéf Mercedesu-AMG, Tobias Moers, že další vývoj dvoulitrového turbo motoru, který dává výkon 391 koní, bude možný jen velmi obtížně.
Na tomto motoru, který pohání například nejnovější Mercedes-AMG A45, zkrátka už není místo pro vylepšení. Výrobce se totiž brání přidání dalších turbodmychadel. Dle slov Moerse je přeplňování tohoto motoru na svém limitu a jeho navýšení by mohlo mít spíše negativní účinek.
K tomuto projektu tak byli přizvání i inženýři, kteří se podíleli na stavbě motoru pro tým Mercedesu F1, který poslední dvě sezóny takřka nezná soupeře. Účast inženýrů z F1 také ale má přinést do tohoto projektu další technologie, které známe ze světa formulí. Na mysli máme nyní především systém KERS a ERS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?