U Americké automobilky Chrysler se objevila novinka v podobě zmodernizovaného motoru Pentastar o objemu 3,6 litru V6, co nabídne?
Vůbec poprvé jej uvidíme v roce 2016 pod kapotou vozu Jeep Grand Cherokee a pohonná jednotka nabídne několik vylepšení. Mezi ně se řadí dvoustupňový variabilní zdvih ventilů (VVL), který je navržen tak, "aby i nadále byly ventily převážně v režimu s nízkým zdvihem. Pokud ale majitel vyžaduje více energie, pak motor reaguje přepnutím do ventilů do vysokozdvižného programu pro lepší spalování paliva.
To by mělo ve výsledku snížit množství práce motoru, což pomáhá zlepšit i výslednou spotřebu paliva, a to až o 2,7 procenta. Motor byl také vybaven systémem chlazení výfukových plynů a novými vstřikovači paliva. Motor také váží o 1,8 kg méně než předchozí jednotka a úbytek na váze zapříčinila "inovativní strategie snižování hmotnosti."
Jeep Grand Cherokee s tímto motorem bude produkovat 295 koní - což je nárůst o 5 koní a firma Chrysler k tomu dodala, že velikost točivého momentu se zvýšila o 14,9 procenta při rychlostech pod 3000 otáček za minutu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?