Vůbec poprvé jej uvidíme v roce 2016 pod kapotou vozu Jeep Grand Cherokee a pohonná jednotka nabídne několik vylepšení. Mezi ně se řadí dvoustupňový variabilní zdvih ventilů (VVL), který je navržen tak, "aby i nadále byly ventily převážně v režimu s nízkým zdvihem. Pokud ale majitel vyžaduje více energie, pak motor reaguje přepnutím do ventilů do vysokozdvižného programu pro lepší spalování paliva.
To by mělo ve výsledku snížit množství práce motoru, což pomáhá zlepšit i výslednou spotřebu paliva, a to až o 2,7 procenta. Motor byl také vybaven systémem chlazení výfukových plynů a novými vstřikovači paliva. Motor také váží o 1,8 kg méně než předchozí jednotka a úbytek na váze zapříčinila "inovativní strategie snižování hmotnosti."
Jeep Grand Cherokee s tímto motorem bude produkovat 295 koní - což je nárůst o 5 koní a firma Chrysler k tomu dodala, že velikost točivého momentu se zvýšila o 14,9 procenta při rychlostech pod 3000 otáček za minutu.