Tuningová společnost JMS se tu a tam objeví se zajímavou tuningovou kreací. Poslední ukázkou jejich práce je pak nejnovější úprava aktuální osmé generace Volkswagenu Passat.
Rozsah úprav je celkem široký, vůz totiž může být vybaven opti paketem, který zahrnuje větší nárazníky, přední spoiler a 19-palcová litá kola Barracuda Racing s černou povrchovou úpravou. Firma nabízí také stavitelné tlumiče kW, které snižují světlou výšku o 50 mm vpředu a 40 mm vzadu.
Bohužel vedení firmy JMS odmítlo říci další podrobnosti o úpravě, ale ještě stačilo dodat, že aktuální Passat může být vybaven sportovním výfukem a přemapovanou řídící jednotkou motoru. Otázka tak je, o kolik koní se navýšil výkon motoru a který motor vlastně prošel úpravou. Velkou výhodou je i fakt, že veškeré doplňky si můžete objednat jak na sedan, tak i na rodinnou verzi Variant.
A kolik za to vše zaplatíte? Za sadu snížených tlumičů si JMS účtuje 1 749 Eur (v přepočtu 47 600 Kč) a za dalších 1 899 Eur (52 tisíc Kč) získáte zmíněná 19palcová litá kola Barracuda s pneumatikami o rozměru 235/35.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?