Mazda MX-5 patří mezi jeden z nejoblíbenějších malých sportovních roadsterů na světě. Nedávno se šéf vývoje motorů Mazda, Nobuhiro Yamamoto, rozpovídal o budoucnosti agregátu pod kapotou tohoto malého roadsteru.
Pro server Motoring.com.au Yamamoto uvedl, že současná generace Mazdy MX-5 by měla svůj životní cyklus ukončit zhruba za deset let. Ta bude nahrazena samozřejmě generací novou. A u té se možná dočkáme výrazné změny pod kapotou.
Budoucí generace MX-5 bude totiž pravděpodobně obdařena turbodmychadlem, a to i přes nevůli samotného šéfa vývoje motorů. Ten sám uvádí, že turbomotory rozhodně nejsou jeho šálkem kávy. Tvrdí, že turbo motoru přidává hmotnost, přináší nutnost zvýšit chlazení, snižuje spolehlivost motoru a mnoho dalších potíží.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.