Mazda MX-5 patří mezi jeden z nejoblíbenějších malých sportovních roadsterů na světě. Nedávno se šéf vývoje motorů Mazda, Nobuhiro Yamamoto, rozpovídal o budoucnosti agregátu pod kapotou tohoto malého roadsteru.
Pro server Motoring.com.au Yamamoto uvedl, že současná generace Mazdy MX-5 by měla svůj životní cyklus ukončit zhruba za deset let. Ta bude nahrazena samozřejmě generací novou. A u té se možná dočkáme výrazné změny pod kapotou.
Budoucí generace MX-5 bude totiž pravděpodobně obdařena turbodmychadlem, a to i přes nevůli samotného šéfa vývoje motorů. Ten sám uvádí, že turbomotory rozhodně nejsou jeho šálkem kávy. Tvrdí, že turbo motoru přidává hmotnost, přináší nutnost zvýšit chlazení, snižuje spolehlivost motoru a mnoho dalších potíží.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?