Hyundai pracuje na novém benzinovém motoru. Znamená to konec atmosférických čtyřválců?
Hyundai pracuje na novém benzinovém motoru. Znamená to konec atmosférických čtyřválců? Korejská Hyundai stále více strádá na svou konkurenci. Nenabízí maloobjemový přeplňovaný benzinový motor. V tuto chvíli se ale nejedná jen o konkurenční nevýhodu, ale blíží se chvíle, kdy nebudou jeho motorizace vyhovovat Evropským normám.
Podle informací z Autocaru pracují její inženýři na litrovém tříválci o výkonu přibližně 88 kW a maximu točivého momentu 175 Nm. Dle dalších informací bysme se s ním mohli setkat už příští rok.
První model, který jej dostane pod kapotu, bude i20, která navzdory nové generaci nedosahuje chvályhodných prodejních úspěchů. Spíše naopak. Možná právě moderní motor je cestou za lepšími prodejními čísly.
Dále se počítá s udržením atmosférických čtyřválců v nabídce. Zaprvé kvůli nižší pořizovací ceně a za druhé kvůli určité skupině zákazníků, kteří dávají starším motorům s atmosférickým plněním přednost.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?