Včerejší den byl ve znamení smutku, jelikož došlo k tragické nehodě vlaku Pendolino a kamionu v obci Studénka na Novojičínsku. K nehodě přitom vůbec nemuselo dojít, kdyby se řidič kamionu zachoval dle zdravého selského rozumu a jelikož ne každý selským rozumem oplývá, raději uvádíme přesný návod, co dělat v případě, že uvíznete se svým vozem na železničním přejezdu ve chvíli, kdy již spadly závory.
Jak se zachovat?
Pokud jste se už dostali do situace, kdy jste z nějakého důvodu zůstali stát na železničním přejezdu, závory vás tzv. uzavřeli a z dálky se blíží vlak, hlavní je zachovat klidnou hlavu. Důležitým krokem je zařadit jedničku a i za cenu poškození vašeho vozidla závory prolomit a odjet z kolejí. A právě to z nepochopitelných důvodů neudělal řidič kamionu ze včerejška, protože pokud by se tak stalo, k dnešnímu dni mohly být ušetřeny 3 lidské životy a škoda ve výši 160 milionů korun.
Problémem však může být situace, kdy vám práve na přejezdu vypověděl službu motor a vůz prostě nejde bleskurychle odstranit z trati.
Pokud je právě tohle důvodem, proč hrozí obecné ohrožení a nezvratná nehoda, každý z přejezdů je opatřen číslem, které je umístěno na zadní straně skříně výstražníku (skříně se světly) a nebo na zadní straně výstražného kříže. Mezi okamžitý postup patří zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení situace a čísla přejezdu, na kterém se právě nacházíte! Operátor linky dovede díky tomuto systému během několika minut zastavit provoz na dané trati.
Nejhorší kombinací je pak situace, která se stala včera ve Studénce, řidič nejenomže porušil zákony a vjel na přejezd na červená blikající světla, ale ještě se pokusil couvat a pak zas popojel dopředu, ale to vše, aniž by se snažil projet dané dřevěné závory. Díky tomu došlo k tragédii, která je odstrašujícím příkladem pro všechny, kdo porušují dopravní předpisy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.