Šéf technického vývoje u značky Audi, pan Dr. Ulrich Hackenberg, dnes odhalil další nové podrobnosti o nadcházejících sportovních modelech S4 a RS4.
V rozhovoru pro deník Auto Express uved, že chystaná krotší Audi S4 zcela jistě dostaně benzínový přeplňovaný motor V6 o výkonu "více než 350 koní." To zní celkem slibně, stále to není nic proti tomu, co nabídne vrcholná RS4. Hackenberg totiž prozradil, že RS4 bude používat 3,0-litrový šestiválec s technologií e-turbo.
Tuto techniku by měla využívat i sportovně naladěná Audi SQ7, ale co se týče RS4, Hackenberg odmítl poskytnout údaje o celkovém výkonu. Spíše se snažil mlžit a vzápětí uznal, že auto nebude tak silné jako nadcházející Mercedes-Benz C63 AMG S. Ve výsledku by tak RS4 mohla nabídnout okolo 480 koní.
Co se týče data uvedení, předchozí zprávy naznačují, že klasická S4 má být odhalena již letos v září, zatímco ostrá RS4 přijde hned poté. To značí, že oba vozy se dostanou do výrobního cyklu poměrně brzo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.