Zapomeňte na karbonové fólie. Celá kola vyrobená z uhlíkových vláken můžete mít, musíte si ale koupit vrcholný Ford Mustang.
Kromě vidlicového osmiválce s objemem pět litrů dostanete první masově vyráběná kola z uhlíkových vláken. Že je to jen „tuning“ bez významu a praktického přínosu? Ale to vůbec ne. Kromě vyšší pevnosti přináší použití kompozitního materiálu také nižší hmotnost.
Jejich výroba je ale značně náročná a samozřejmě nákladná. Kdo ví, jak jí masová výroba zlevní, ale nedivíme se, že jsou k dispozici jen u nejsilnější verze GT350R. Ještě krátká odbočka, třeba Volkswagen karbonová kola teprve testuje a zvažuje jaký budou mít přínos. Ceníme si odvahy Fordu do toho jít a investovat.
Jedno takové kolo v porovnání s klasickým z lehkých slitin je o téměř 7 kilogramů lehčí. A jakou, že má tedy hmotnost. Jedno kolo z karbonu váží jen 8,1 kg. Tudíž eliminace neodpružené hmoty je výrazná.
Ford se navíc nechává slyšet, že jízdní vlastnosti jsou citelně lepší. Podvozek je poddajnější a je z něj cítit větší jistota. Zda jde jen o marketingové povídačky odhalí až první svezení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?