Zapomeňte na karbonové fólie. Celá kola vyrobená z uhlíkových vláken můžete mít, musíte si ale koupit vrcholný Ford Mustang.
Kromě vidlicového osmiválce s objemem pět litrů dostanete první masově vyráběná kola z uhlíkových vláken. Že je to jen „tuning“ bez významu a praktického přínosu? Ale to vůbec ne. Kromě vyšší pevnosti přináší použití kompozitního materiálu také nižší hmotnost.
Jejich výroba je ale značně náročná a samozřejmě nákladná. Kdo ví, jak jí masová výroba zlevní, ale nedivíme se, že jsou k dispozici jen u nejsilnější verze GT350R. Ještě krátká odbočka, třeba Volkswagen karbonová kola teprve testuje a zvažuje jaký budou mít přínos. Ceníme si odvahy Fordu do toho jít a investovat.
Jedno takové kolo v porovnání s klasickým z lehkých slitin je o téměř 7 kilogramů lehčí. A jakou, že má tedy hmotnost. Jedno kolo z karbonu váží jen 8,1 kg. Tudíž eliminace neodpružené hmoty je výrazná.
Ford se navíc nechává slyšet, že jízdní vlastnosti jsou citelně lepší. Podvozek je poddajnější a je z něj cítit větší jistota. Zda jde jen o marketingové povídačky odhalí až první svezení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.