Zapomeňte na karbonové fólie. Celá kola vyrobená z uhlíkových vláken můžete mít, musíte si ale koupit vrcholný Ford Mustang.
Kromě vidlicového osmiválce s objemem pět litrů dostanete první masově vyráběná kola z uhlíkových vláken. Že je to jen „tuning“ bez významu a praktického přínosu? Ale to vůbec ne. Kromě vyšší pevnosti přináší použití kompozitního materiálu také nižší hmotnost.
Jejich výroba je ale značně náročná a samozřejmě nákladná. Kdo ví, jak jí masová výroba zlevní, ale nedivíme se, že jsou k dispozici jen u nejsilnější verze GT350R. Ještě krátká odbočka, třeba Volkswagen karbonová kola teprve testuje a zvažuje jaký budou mít přínos. Ceníme si odvahy Fordu do toho jít a investovat.
Jedno takové kolo v porovnání s klasickým z lehkých slitin je o téměř 7 kilogramů lehčí. A jakou, že má tedy hmotnost. Jedno kolo z karbonu váží jen 8,1 kg. Tudíž eliminace neodpružené hmoty je výrazná.
Ford se navíc nechává slyšet, že jízdní vlastnosti jsou citelně lepší. Podvozek je poddajnější a je z něj cítit větší jistota. Zda jde jen o marketingové povídačky odhalí až první svezení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.