Zapomeňte na karbonové fólie. Celá kola vyrobená z uhlíkových vláken můžete mít, musíte si ale koupit vrcholný Ford Mustang.
Kromě vidlicového osmiválce s objemem pět litrů dostanete první masově vyráběná kola z uhlíkových vláken. Že je to jen „tuning“ bez významu a praktického přínosu? Ale to vůbec ne. Kromě vyšší pevnosti přináší použití kompozitního materiálu také nižší hmotnost.
Jejich výroba je ale značně náročná a samozřejmě nákladná. Kdo ví, jak jí masová výroba zlevní, ale nedivíme se, že jsou k dispozici jen u nejsilnější verze GT350R. Ještě krátká odbočka, třeba Volkswagen karbonová kola teprve testuje a zvažuje jaký budou mít přínos. Ceníme si odvahy Fordu do toho jít a investovat.
Jedno takové kolo v porovnání s klasickým z lehkých slitin je o téměř 7 kilogramů lehčí. A jakou, že má tedy hmotnost. Jedno kolo z karbonu váží jen 8,1 kg. Tudíž eliminace neodpružené hmoty je výrazná.
Ford se navíc nechává slyšet, že jízdní vlastnosti jsou citelně lepší. Podvozek je poddajnější a je z něj cítit větší jistota. Zda jde jen o marketingové povídačky odhalí až první svezení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?