Kromě vidlicového osmiválce s objemem pět litrů dostanete první masově vyráběná kola z uhlíkových vláken. Že je to jen „tuning“ bez významu a praktického přínosu? Ale to vůbec ne. Kromě vyšší pevnosti přináší použití kompozitního materiálu také nižší hmotnost.
Jejich výroba je ale značně náročná a samozřejmě nákladná. Kdo ví, jak jí masová výroba zlevní, ale nedivíme se, že jsou k dispozici jen u nejsilnější verze GT350R. Ještě krátká odbočka, třeba Volkswagen karbonová kola teprve testuje a zvažuje jaký budou mít přínos. Ceníme si odvahy Fordu do toho jít a investovat.
Jedno takové kolo v porovnání s klasickým z lehkých slitin je o téměř 7 kilogramů lehčí. A jakou, že má tedy hmotnost. Jedno kolo z karbonu váží jen 8,1 kg. Tudíž eliminace neodpružené hmoty je výrazná.
Ford se navíc nechává slyšet, že jízdní vlastnosti jsou citelně lepší. Podvozek je poddajnější a je z něj cítit větší jistota. Zda jde jen o marketingové povídačky odhalí až první svezení.