Poslední dobou se spekuluje o tom, že by automobilka Lamborghini mohla podlehnout tlaku a začne využívat turbomotory. Všechny spekulace ale uvedl na pravou míru sám Stephan Winkelmann.
Ve světě pomalu a jistě přebírají hlavní slovo turbomotory a hybridní tehcnologie. Tento trend se bohužel poslední dobou čím dál více objevuje i mezi supersportovními automobily. Stačí se podívat na Ferrari 488 GTB, což je nástupce legendárního Ferrari 458 Italia nebo McLaren 675 LT.
Naštěstí jsou ale místa, kde je svět ještě v pořádku a supersporty jsou poháněny pořádnými atmosférickými motory. Tím místem je italské město Sant'Agata, kde se rodí supersporty s rozzuřeným býkem ve znaku.
Z rozhovoru, který poskytl Stephan Winkelmann serveru AutoBlog.com totiž vyplývá, že Lamborghini se snaží ze všech sil, aby se mohli vyhnout využití turbomotorů. Sice připouští, že jednoho dne jistě nastane okamžik, kdy se atmosférické motory nedokáží vyrovnat přeplňovaným motorům. Dokud tomu tak ale nebude, bude Lamborghini hledat způsoby pro zefektivnění klasické atmosféry.
Tedy alespoň u vozů Huracán a Aventador. Připravované SUV Urus se jistě bez přeplňování neobejde, ale to je zcela pochopitelné.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?