vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější automobily na světě. Tato švédská automobilka nyní přichází s revolučním řešením ochrany dětských pasažérů.
Švédská automobilka Volvo, se po dubu své existence stala synonymem pro bezpečnost. Na svém kontě mají dokonce i vytvoření tříbodového bezpečnostního pásu, který dnes využívá 90% všech vozů na silnicích. V roce 2014 to bylo navíc již 50 let od doby, kdy se Volvo začalo zabývat speciálně ochranou dětských pasažérů a vyvinulo první prototyp dětské autosedačky. Možná právě na oslavu tohoto výročí přichází nyní s návrhem, jak by v budoucnu mohlo vypadat cestování rodičů s malými dětmi.
Tento koncept se zprvu zdá jako obyčejná dětská autosedačka. Ta byla ale navržena pro co nejkomplexnější ochranu dítě. Navíc je připevněna na speciálním podstavci, který je umístěn na místě, kde se obvykle nachází sedadlo spolujezdce. Tento podstavec je možné posouvat dopředu a dozadu jako klasické sedadlo, navíc v sobě ukrývá praktický šuplík kam mohou rodiče odkládat dětské hračky, lahve apod. Sedačka na vrchu tohoto podstavce je samozřejmě plně nastavitelná a dokonce i otočná. Nejvíce času, ale bude trávit v poloze, vyobrazené na fotografii. Ta je za prvé v případě autohavárie pro dítě nejbezpečnější a za druhé je dítě po celou dobu cesty přímo na očích druhého rodiče, který k němu má ze zadní sedačky velice snadný přístup.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.