vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější automobily na světě. Tato švédská automobilka nyní přichází s revolučním řešením ochrany dětských pasažérů.
Švédská automobilka Volvo, se po dubu své existence stala synonymem pro bezpečnost. Na svém kontě mají dokonce i vytvoření tříbodového bezpečnostního pásu, který dnes využívá 90% všech vozů na silnicích. V roce 2014 to bylo navíc již 50 let od doby, kdy se Volvo začalo zabývat speciálně ochranou dětských pasažérů a vyvinulo první prototyp dětské autosedačky. Možná právě na oslavu tohoto výročí přichází nyní s návrhem, jak by v budoucnu mohlo vypadat cestování rodičů s malými dětmi.
Tento koncept se zprvu zdá jako obyčejná dětská autosedačka. Ta byla ale navržena pro co nejkomplexnější ochranu dítě. Navíc je připevněna na speciálním podstavci, který je umístěn na místě, kde se obvykle nachází sedadlo spolujezdce. Tento podstavec je možné posouvat dopředu a dozadu jako klasické sedadlo, navíc v sobě ukrývá praktický šuplík kam mohou rodiče odkládat dětské hračky, lahve apod. Sedačka na vrchu tohoto podstavce je samozřejmě plně nastavitelná a dokonce i otočná. Nejvíce času, ale bude trávit v poloze, vyobrazené na fotografii. Ta je za prvé v případě autohavárie pro dítě nejbezpečnější a za druhé je dítě po celou dobu cesty přímo na očích druhého rodiče, který k němu má ze zadní sedačky velice snadný přístup.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?