vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější automobily na světě. Tato švédská automobilka nyní přichází s revolučním řešením ochrany dětských pasažérů.
Švédská automobilka Volvo, se po dubu své existence stala synonymem pro bezpečnost. Na svém kontě mají dokonce i vytvoření tříbodového bezpečnostního pásu, který dnes využívá 90% všech vozů na silnicích. V roce 2014 to bylo navíc již 50 let od doby, kdy se Volvo začalo zabývat speciálně ochranou dětských pasažérů a vyvinulo první prototyp dětské autosedačky. Možná právě na oslavu tohoto výročí přichází nyní s návrhem, jak by v budoucnu mohlo vypadat cestování rodičů s malými dětmi.
Tento koncept se zprvu zdá jako obyčejná dětská autosedačka. Ta byla ale navržena pro co nejkomplexnější ochranu dítě. Navíc je připevněna na speciálním podstavci, který je umístěn na místě, kde se obvykle nachází sedadlo spolujezdce. Tento podstavec je možné posouvat dopředu a dozadu jako klasické sedadlo, navíc v sobě ukrývá praktický šuplík kam mohou rodiče odkládat dětské hračky, lahve apod. Sedačka na vrchu tohoto podstavce je samozřejmě plně nastavitelná a dokonce i otočná. Nejvíce času, ale bude trávit v poloze, vyobrazené na fotografii. Ta je za prvé v případě autohavárie pro dítě nejbezpečnější a za druhé je dítě po celou dobu cesty přímo na očích druhého rodiče, který k němu má ze zadní sedačky velice snadný přístup.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.