Pomalu se nám rýsuje brutální Shelby GT500. Už asi ani nedoufáme, že se této verze nedotkne downsizing.
Pár optimistů stále doufá v zachování vidlicového osmiválce s poctivým objemem pěti litrů. My, co to vidíme více realisticky a navzdory našem tužbám to ale vidíme jinak. Pod kapotu Fordu Mustang Shelby GT500 se zřejmě velký osmiválec nedostane.
I k Fordu dorazil trend downsizingu a ani ikonický muscle car nemine. Vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a objemem 3,5 litru sice není to samé jako litrové TSI, ale v pravověrné „americe“ nám prostě nesedí.
Co naplat, že bude servírovat 600 koní a 700 Nm. K čemu obrovský krouťák odspodu, když bude postrádat charakter objemného atmosférického motoru. A dvouspojkový sedmistupňový automat? Nad tím už asi jen mávneme rukou. Doby kdy „amerikám“ stačil hydrodynamický měnič se čtyřmi rychlostmi je dávno pryč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?