Vše o nové Hondě Civic Type R do jediného detailu.
Honda Civic Type R je po mnoho let velice respektovaným vozem. Proto si zaslouží naší i vaší pozornost a v následujících řádcích se o ní dozvíte vše podstatné i další zajímavosti.
Pod kapotou nejvýkonnějšího Civicu pracuje přeplňovaný zážehový dvoulitr. Ten poskytuje výkon 228 kW (310 koní). Maximum točivého momentu je masivních 400 Nm a je k dispozici v rozmezí 2500 až 4500 otáček za minutu. To vše díky inovovanému bloku motorů, s upravenou hlavou válců, inovativnímu řešení sání a hlavně turbodmychadlem s variabilním časováním.
Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, která má krátké přesné dráhy, tak jak se na vynikající hothatch sluší a patří. Civic Type R zrychlí z klidu na rychlost 100 km/h během pouhých 5,7 sekund. Maximálně umí jet rychlostí až 270 km/h kde jej zastaví elektrický omezovač.
Výkon putuje na přední kola, přičemž na přední nápravě nezůstal kámen na kameni oproti předchozí generaci. Nové zavěšení s oddělenou těhlicí, aby se výkon co nejméně přenášel do řízení a zároveň bylo přesné a s dostatečnou zpětnou vazbou. S přenosem síly se bude prát samosvorný diferenciál.
Novinkou je ostrý mód R+, který zlepšuje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a přitvrdí tlumiče. Zároveň sníží účinnost elektrického posilovače řízení, pro ještě lepší požitek z řízení. Brzdové třmeny jsou od Bremba a jsou čtyřpístové, přední brzdové kotouče mají průměr 350 mm.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?