Audi v Šanghaji odhalilo své plány s pilotovanými modely. R8 e-tron je mezi nimi.
Již třetí autonomní koncept od Audi, je elektrická R8 e-tron. Ta nabízí 340 kW výkonu a maximum točivého momentu 920 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,9 sekundy.
Právě Audi R8 má být schopná převzít za určitých situací řízení. Bude se tak dít jen na příkaz samotného řidiče. Už v příštích dvou letech, by tak řidič R8 e-tron mohl během jízdy odpočívat, zatímco by auto řídilo za něj.
K orientaci v provozu poslouží mnoho senzorů a kamer. Také nový laserový skener, několik optických kamer, ultrazvukových senzorů a radarových senzorů. Centrální řídící jednotka, pak bude jednotlivé údaje analyzovat a Audi R8 řídit.
Jak se vám líbí/nelíbí takováto automobilová budoucnost?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?