Audi v Šanghaji odhalilo své plány s pilotovanými modely. R8 e-tron je mezi nimi.
Již třetí autonomní koncept od Audi, je elektrická R8 e-tron. Ta nabízí 340 kW výkonu a maximum točivého momentu 920 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,9 sekundy.
Právě Audi R8 má být schopná převzít za určitých situací řízení. Bude se tak dít jen na příkaz samotného řidiče. Už v příštích dvou letech, by tak řidič R8 e-tron mohl během jízdy odpočívat, zatímco by auto řídilo za něj.
K orientaci v provozu poslouží mnoho senzorů a kamer. Také nový laserový skener, několik optických kamer, ultrazvukových senzorů a radarových senzorů. Centrální řídící jednotka, pak bude jednotlivé údaje analyzovat a Audi R8 řídit.
Jak se vám líbí/nelíbí takováto automobilová budoucnost?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.