Nedávno jsme vám přinesli již několik zpráv o vadných systémech společnost Takata, kvůli kterým svolávají výrobci vozy do servisů. Nyní přinášíme další informace včetně seznamu vozů, které mohou být rovněž postiženy.
Na počátku této aféry se objevilo pouze prohlášení Toyoty a Nissanu ohledně svolání 6,5 milionu vozů. Příčinou tohoto kroku, ke kterému byly automobilky dotlačeny, bylo zjištění, že systém, který je zodpovědný za vystřelení airbagu v případu nehody nefunguje tak, jak by měl. Airbag totiž vystřeluje přílišnou silou, při čemž uvolňuje do prostoru velké množství ostrých šrapnelů. Ten do vozů dodala společnost Takata.
Situace začala gradovat po té, co další japonská automobilka, tentokráte Honda, oznámila stejný problém a svolávala do servisů na 4,8 milionu vozů. Honda bohužel také uvedla, že již ví o šesti případech, kdy tento vadný systém způsobil smrt člověka.
Nyní ale situace došla do takové fáze, kdy již jedná o největší svolávací akci automobilů s vadnou součástkou v dějinách. Jen ve Spojených státech amerických je přes 33 milionů vozidel s hypoteticky vadnými airbagy.
Tuto nebezpečnou součástku můžeme naleznout ve vozech od výrobců Acura, BMW, Dodge, Mazda, Saab, Subaru a další.
Konkrétní seznam ohrožených vozidel vydal server Autoblog.com a naleznout ho můžete ZDE.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?