Nedávno jsme vám přinesli již několik zpráv o vadných systémech společnost Takata, kvůli kterým svolávají výrobci vozy do servisů. Nyní přinášíme další informace včetně seznamu vozů, které mohou být rovněž postiženy.
Na počátku této aféry se objevilo pouze prohlášení Toyoty a Nissanu ohledně svolání 6,5 milionu vozů. Příčinou tohoto kroku, ke kterému byly automobilky dotlačeny, bylo zjištění, že systém, který je zodpovědný za vystřelení airbagu v případu nehody nefunguje tak, jak by měl. Airbag totiž vystřeluje přílišnou silou, při čemž uvolňuje do prostoru velké množství ostrých šrapnelů. Ten do vozů dodala společnost Takata.
Situace začala gradovat po té, co další japonská automobilka, tentokráte Honda, oznámila stejný problém a svolávala do servisů na 4,8 milionu vozů. Honda bohužel také uvedla, že již ví o šesti případech, kdy tento vadný systém způsobil smrt člověka.
Nyní ale situace došla do takové fáze, kdy již jedná o největší svolávací akci automobilů s vadnou součástkou v dějinách. Jen ve Spojených státech amerických je přes 33 milionů vozidel s hypoteticky vadnými airbagy.
Tuto nebezpečnou součástku můžeme naleznout ve vozech od výrobců Acura, BMW, Dodge, Mazda, Saab, Subaru a další.
Konkrétní seznam ohrožených vozidel vydal server Autoblog.com a naleznout ho můžete ZDE.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?