Nedávno jsme vám přinesli již několik zpráv o vadných systémech společnost Takata, kvůli kterým svolávají výrobci vozy do servisů. Nyní přinášíme další informace včetně seznamu vozů, které mohou být rovněž postiženy.
Na počátku této aféry se objevilo pouze prohlášení Toyoty a Nissanu ohledně svolání 6,5 milionu vozů. Příčinou tohoto kroku, ke kterému byly automobilky dotlačeny, bylo zjištění, že systém, který je zodpovědný za vystřelení airbagu v případu nehody nefunguje tak, jak by měl. Airbag totiž vystřeluje přílišnou silou, při čemž uvolňuje do prostoru velké množství ostrých šrapnelů. Ten do vozů dodala společnost Takata.
Situace začala gradovat po té, co další japonská automobilka, tentokráte Honda, oznámila stejný problém a svolávala do servisů na 4,8 milionu vozů. Honda bohužel také uvedla, že již ví o šesti případech, kdy tento vadný systém způsobil smrt člověka.
Nyní ale situace došla do takové fáze, kdy již jedná o největší svolávací akci automobilů s vadnou součástkou v dějinách. Jen ve Spojených státech amerických je přes 33 milionů vozidel s hypoteticky vadnými airbagy.
Tuto nebezpečnou součástku můžeme naleznout ve vozech od výrobců Acura, BMW, Dodge, Mazda, Saab, Subaru a další.
Konkrétní seznam ohrožených vozidel vydal server Autoblog.com a naleznout ho můžete ZDE.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?