Malé TSI vám vyrazí dech. Volkswagen přivezl na Vídeňské motorové sympózium budoucnost motorů.
Již 36. ročník Vienna Motor Symposium opět přinesl úžasné výtvory. Jedním z nich byl jisto jistě dvanáctiválec s uspořádáním válců do W a objemem 6,0 litru. Shodou okolností také od VW. Jeho výkon přes 600 koní a maximum točivého momentu 900 Nm v širokém pásmu otáček, konkrétně od 1500 do 4500 ot je rozhodně úctyhodné.
Větší pozornost si však zaslouží přeplňovaný litrový tříválec. Podobný už brzy budeme potkávat pod kapotou Golfu, Pola, Octavie nebo Fabie. Ten z motor symposia je však naprosto odlišný. Kombinuje know-how WRC Pola, kombinaci klasického a elektrického turbodmychadla. A výsledek je, neuvěřitelných 200 kW výkonu! To je hodnota, s kterou se pyšní dvoulitrové čtyřválce. Točivý moment je poněkud nižší, 270 Nm není neobvykle vysoká hodnota.
Kdo jste zajásal, že si brzy půjdete do showroomu Volkswagenu nebo Škodovky pro auto s litrovým tříválce s výkonem přes 200 koní, tak vás zklamu. Tento motor se v blízké době pod kapotou nějakého modelu nedostane. Je to jen hezká ukázka toho, jaký potenciál spalovací motory stále mají…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.