Malé TSI vám vyrazí dech. Volkswagen přivezl na Vídeňské motorové sympózium budoucnost motorů.
Již 36. ročník Vienna Motor Symposium opět přinesl úžasné výtvory. Jedním z nich byl jisto jistě dvanáctiválec s uspořádáním válců do W a objemem 6,0 litru. Shodou okolností také od VW. Jeho výkon přes 600 koní a maximum točivého momentu 900 Nm v širokém pásmu otáček, konkrétně od 1500 do 4500 ot je rozhodně úctyhodné.
Větší pozornost si však zaslouží přeplňovaný litrový tříválec. Podobný už brzy budeme potkávat pod kapotou Golfu, Pola, Octavie nebo Fabie. Ten z motor symposia je však naprosto odlišný. Kombinuje know-how WRC Pola, kombinaci klasického a elektrického turbodmychadla. A výsledek je, neuvěřitelných 200 kW výkonu! To je hodnota, s kterou se pyšní dvoulitrové čtyřválce. Točivý moment je poněkud nižší, 270 Nm není neobvykle vysoká hodnota.
Kdo jste zajásal, že si brzy půjdete do showroomu Volkswagenu nebo Škodovky pro auto s litrovým tříválce s výkonem přes 200 koní, tak vás zklamu. Tento motor se v blízké době pod kapotou nějakého modelu nedostane. Je to jen hezká ukázka toho, jaký potenciál spalovací motory stále mají…
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?