Naftový dvoulitr s výkonem 300 koní udělá dojem na každého. Je to evoluce současné silné verze 2,0 TDI?
Naftový 2,0 TDI s výkonem 240 koní a maximem točivého momentu 500 Nm jsme měli možnost testovat v novém Passatu. A můžeme opět konstatovat, že to skutečně funguje. Na 36. ročníku Vienna Motor Symposium Volkswagen představil zřejmě evoluci námi známého dvoulitru.
Opět kombinuje dvojici turbodmychadel. Jedno klasické s variabilní geometrií lopatek a druhé elektrické. To vše doplňuje pochopitelně vysokotlaké vstřikování. Výsledný výkon 220 kW (300 koní) a maximum točivého momentu 600 Nm představuje hodnoty, kterými se dnes pyšní dvojitě přeplňované šestiválcové třílitry.
Nastává otázka, jak takový motor bude pracovat. Přeci jen, už u Bi-TDI v novém Passatu je vysoký kompresní poměr znát, jak tomu bude u silnějšího nástupce? Každopádně, tohoto motoru se zřejmě brzy dočkáme. Však vznětové motor y jsou u VW stále oblíbené.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.