Naftový dvoulitr s výkonem 300 koní udělá dojem na každého. Je to evoluce současné silné verze 2,0 TDI?
Naftový 2,0 TDI s výkonem 240 koní a maximem točivého momentu 500 Nm jsme měli možnost testovat v novém Passatu. A můžeme opět konstatovat, že to skutečně funguje. Na 36. ročníku Vienna Motor Symposium Volkswagen představil zřejmě evoluci námi známého dvoulitru.
Opět kombinuje dvojici turbodmychadel. Jedno klasické s variabilní geometrií lopatek a druhé elektrické. To vše doplňuje pochopitelně vysokotlaké vstřikování. Výsledný výkon 220 kW (300 koní) a maximum točivého momentu 600 Nm představuje hodnoty, kterými se dnes pyšní dvojitě přeplňované šestiválcové třílitry.
Nastává otázka, jak takový motor bude pracovat. Přeci jen, už u Bi-TDI v novém Passatu je vysoký kompresní poměr znát, jak tomu bude u silnějšího nástupce? Každopádně, tohoto motoru se zřejmě brzy dočkáme. Však vznětové motor y jsou u VW stále oblíbené.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?