Naftový dvoulitr s výkonem 300 koní udělá dojem na každého. Je to evoluce současné silné verze 2,0 TDI?
Naftový 2,0 TDI s výkonem 240 koní a maximem točivého momentu 500 Nm jsme měli možnost testovat v novém Passatu. A můžeme opět konstatovat, že to skutečně funguje. Na 36. ročníku Vienna Motor Symposium Volkswagen představil zřejmě evoluci námi známého dvoulitru.
Opět kombinuje dvojici turbodmychadel. Jedno klasické s variabilní geometrií lopatek a druhé elektrické. To vše doplňuje pochopitelně vysokotlaké vstřikování. Výsledný výkon 220 kW (300 koní) a maximum točivého momentu 600 Nm představuje hodnoty, kterými se dnes pyšní dvojitě přeplňované šestiválcové třílitry.
Nastává otázka, jak takový motor bude pracovat. Přeci jen, už u Bi-TDI v novém Passatu je vysoký kompresní poměr znát, jak tomu bude u silnějšího nástupce? Každopádně, tohoto motoru se zřejmě brzy dočkáme. Však vznětové motor y jsou u VW stále oblíbené.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?