Novinka od VW: 2,0 TDI s výkonem 300 koní!

Volkswagen
Volkswagen, foto: Volkswagen
ar2 11. května 2015 13:22
Sdílej:

Naftový dvoulitr s výkonem 300 koní udělá dojem na každého. Je to evoluce současné silné verze 2,0 TDI?

Naftový 2,0 TDI s výkonem 240 koní a maximem točivého momentu 500 Nm jsme měli možnost testovat v novém Passatu. A můžeme opět konstatovat, že to skutečně funguje. Na 36. ročníku Vienna Motor Symposium Volkswagen představil zřejmě evoluci námi známého dvoulitru.

Opět kombinuje dvojici turbodmychadel. Jedno klasické s variabilní geometrií lopatek a druhé elektrické. To vše doplňuje pochopitelně vysokotlaké vstřikování. Výsledný výkon 220 kW (300 koní) a maximum točivého momentu 600 Nm představuje hodnoty, kterými se dnes pyšní dvojitě přeplňované šestiválcové třílitry.

Nastává otázka, jak takový motor bude pracovat. Přeci jen, už u Bi-TDI v novém Passatu je vysoký kompresní poměr znát, jak tomu bude u silnějšího nástupce? Každopádně, tohoto motoru se zřejmě brzy dočkáme. Však vznětové motor y jsou u VW stále oblíbené.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.