Ferrari V12 trendu přeplňování zřejmě nepropůjčí, bude však i tak vyhovovat emisní normě Euro 6?
To, že si Ferrari myslí, že přeplňování není ta správná cesta, jsme vám už psali. To však nic nezměnilo na tom, že začala vyrábět přeplňovaný vidlicový osmiválec. Jako první ho dostala pod kapotu California, teď i nová faceliftovaná 458 Italia, respektive 488.
Nejnovější zprávy se týkají, v současné nabídce nejzajímavějšímu motoru, vidlicového dvanáctiválce, který je pod kapotou F12 a FF. Informace, které přinesl Autocar jasně mluví o tom, že se V12 přeplňování turbodmychadly vyhne.
Není to však až tak skvělé a jásání ještě na chvíli odložte. Místo turba bude motoru pomáhat k nižším emisím, také vyššímu výkonu, elektromotor. Celkově by tak nové FF, které se takto „vylepšené“ V12 dočká, disponovalo výkonem 515 kW (700 koní).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.