Už letos na jaře půjde Ford Edge Sport do prodeje. Jeho specifikace vypadají slibně.
Ford nám konečně ukázal tabulky se specifikacemi nového Fordu Edge Sport. Tento sportovně smýšlející crossover měl mít minimálně 300 koní a očekávání se potvrdilo. Ford si pro něj připravil vidlicový šestiválec EcoBoost.
Pod kapotu Edge Sport zavítal šestiválcový 2,7 litrový EcoBoost. Naladěný na výkon 235 kW (tedy 315 koní) a maximem točivého momentu 474 N.m. Ten bude nabízen buďto s pohonem předních kol, nebo také ve verzi s pohonem všech čtyř kol.
Nejen silný motor dělá z Edge Sport ostřejší crossover. Svalnatější karoserie, rozšířené podběhy, prahy, velká 20-ti palcová kola, tužší pružiny a tlumiče nebo spousta doplňků včetně imitace uhlíkových vláken. Na jaře tohoto roku se prodej odstartuje v USA, posléze i na dalších trzích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?