Audi A7 ujelo bez řidiče 900 km v plném provozu

ar2, 7. ledna 2015, 07:45 Google+

Audi A7 piloted driving concept se vydává poprvé na dálkovou zkušební jízdu. Novináři za jeho volantem zažijí autonomní jízdu v praxi na dálnici na trase dlouhé 550 mil ze Stanfordu v Silicon Valley do nevadského Las Vegas

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
audi a7

audi a7 | foto: Audi

Sdílejte článek

 

"Testovací jízdou ze západního pobřeží Kalifornie do Las Vegas demonstrujeme naši vedoucí roli v oblasti autonomní jízdy,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi, zodpovědný za technický vývoj. Dálková zkušební jízda v reálných podmínkách, společná akce Audi, Laboratoře Volkswagen pro výzkum elektroniky ERL (Volkswagen Elektronics Research Laboratory) a koncernového výzkumu, byla zahájena 4. ledna ve Stanfordu. Audi A7 piloted driving concept ujede celkovou vzdálenost více než 550 mil, což je přibližně 900 kilometrů, rozdělenou do dvou denních etap.

Audi použilo v systému výzkumného vozidla A7 piloted driving concept nejmodernější techniku, která vykonává veškerou práci řidiče v rozsahu rychlostí od 0 do 70 mil/h (0 až 113 km/h). Automobil, přezdívaný vývojovými pracovníky „Jack“, dokáže autonomně přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého, i předjíždět pomalejší vozidla. Kromě toho umí A7 piloted driving concept automaticky zrychlovat a brzdit. Před přejetím do vedlejšího jízdního pruhu, ať na levé nebo pravé straně, přizpůsobí své tempo rychlosti jízdy automobilů v blízkém okolí. Pokud výpočty ukazují, že je vzdálenost i potřebná doba dostatečná, realizuje autonomně řízený automobil Audi rychle a precizně změnu jízdního pruhu.

Zkušební prototyp má k dispozici různé sériově vyráběné senzory, resp. téměř sériové senzory. Radarové senzory s dlouhým dosahem, používané adaptivním tempomatem ACC (adaptive cruise control) a asistentem pro sledování slepého úhlu Audi side assist (ASA), sledují prostor před a za vozidlem. Kompletní přehled o situaci v rozsahu 360° doplňují dvojice radarových senzorů se středním dosahem na přídi a zádi, směřující vpravo a vlevo. V masce chladiče Singleframe a v zadním nárazníku pracují laserové skenery, které poskytují redundantní informace o rozpoznaných detailech statických a dynamických objektů během autonomní jízdy. Jejich technika se již blíží zralosti pro sériovou výrobu a zohledňuje tedy i ekonomické aspekty budoucího využití v sériových automobilech. Videokamera 3D s vysokým rozlišením, která je ukázkou budoucí generace přístrojů v novém Audi Q7, snímá v širokém úhlu prostor před vozem. Čtyři malé kamery na přídi a zádi sledují blízké okolí. Ke všeobecné orientaci slouží navigační data.

Pokud se blíží okamžik, kdy se systém pro autonomní jízdu dostane na hranice svých aktuálních schopností, vyzve s dostatečným předstihem řidiče, aby z bezpečnostních důvodů převzal opět řízení, a to barevnými diodami LED u paty čelního okna, ukazatelem v informačním systému řidiče, výzvou na speciálním displeji centrálního ukazatele stavu systému CSI (Central Status Indicator) a akustickým signálem. Pokud řidič všechny tyto signály ignoruje, aktivuje systém výstražná světla a uvede vůz do stavu minimálního rizika, což je většinou zastavení vozidla na pravé krajnici.

Vytisknout

Diskuze: Audi A7 ujelo bez řidiče 900 km v plném provozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Faceliftované BMW série 3 s M Sport balíčkem - anotační foto

Faceliftované BMW série 3 s M Sport balíčkem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud