Firma MTM vydala speciální balíček pro novou Octavii RS, který navýší výkon na 221 kW.
Německý tuner pracoval na benzínové verzi „eresa“ již delší dobu. Benzínový agregát 2,0 TSI, který ve své standardní konfiguraci disponuje výkonem 220 koní (162W), vylepšil. Nově tak poskytuje výkone 300 koní (221 kW).
Úprava spočívá v přeprogramování řídící jednotky a nové palivové mapy. Nový je také výfukový systém a diferenciál s omezenou svorností. Tyto úpravy zlepšili i sprint na 100 km/h, který zvládne za 6,7 sekund. Maximální rychlost je 249 km/h. Cena této úpravy je od 2099 Eur (v přepočtu cca. 56600 Kč).
Kromě navýšení výkonu se upravená Octavie liší také vzhledem. Tuner si neodpustil úpravy a připravil si malý designový balíček, který obsahuje svítivě zelené pruhy přes karoserii a na dveřích nad prahy.
Připomínáme, že Škodovka chystá silnější verzi Škody Octavie RS. Zřejmě se jí dočkáme k 40. výročí modelu 130 RS. Údajně nabídne 280 koní (206 kW) a to samozřejmě díky dvoulitrovému čtyřválci TSI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.