Rotačním motorům není konec. Wankel se opět dostane pod kapotu Mazdy.
Další model, který bude mít pod kapotou agregát s rotačním pístem bude nový sporťák RX-9, který se objeví už v roce 2017. Ohromí Wankel motorem s dvojící rotačních pístů, extrémně nízkou hmotností a emotivním vzhledem.
K snížení hmotnosti přispějí kompozitní materiály. Počítá se s téměř kompletní stavbou z dílů z uhlíkových vláken. Na designu by se mělo podílet více designerů než obvykle a značnou část tvarů si převezme RX-9 ze všech různých konceptů značky.
Zapracovat by se mělo i na samotném motoru. Ten bojuje hned s několika neduhy. Zaprvé nízkým točivým momentem (ten by měly zvýšit přeplňováním dva kompresory, které budou poháněny elektřinou), za druhé velkou spotřebu paliva a oleje. Motor s objemem 1,3 litru by měl produkovat až 330 kW.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.