Rotačním motorům není konec. Wankel se opět dostane pod kapotu Mazdy.
Další model, který bude mít pod kapotou agregát s rotačním pístem bude nový sporťák RX-9, který se objeví už v roce 2017. Ohromí Wankel motorem s dvojící rotačních pístů, extrémně nízkou hmotností a emotivním vzhledem.
K snížení hmotnosti přispějí kompozitní materiály. Počítá se s téměř kompletní stavbou z dílů z uhlíkových vláken. Na designu by se mělo podílet více designerů než obvykle a značnou část tvarů si převezme RX-9 ze všech různých konceptů značky.
Zapracovat by se mělo i na samotném motoru. Ten bojuje hned s několika neduhy. Zaprvé nízkým točivým momentem (ten by měly zvýšit přeplňováním dva kompresory, které budou poháněny elektřinou), za druhé velkou spotřebu paliva a oleje. Motor s objemem 1,3 litru by měl produkovat až 330 kW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?