Kompozitní materiály jsou extrémně lehké, pevné, mají vynikající mechanické vlastnosti, s tím jde ruku v ruce i cena, která je velmi vysoká. To se však má změnit.
Všichni jej známe, říká se mu karbon a je jeden z nejvíce využívaných kompozitních materiálů. Odborně nazýván uhlíková vlákna. Drahý ale extrémně lehký materiál. Právě ten by měl být až o 90% levnější.
Německá vláda se totiž rozhodla podpořit společnost MAI, která se specializuje na výrobu kompozitu. Jádro podpory je zlepšení vztahů mezi automobilkami a touto společností. Ta již plně spolupracuje s BMW, kterému pomáhala s vývojem a následnou výrobou kompozitu pro modely i3 a i8.
Nyní se pracuje na snížení nákladů spojených s výrobou karbonu. Jednou z metod je plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic). Ten má snížit cenu kompozitu až o neuvěřitelných 90%.
Zdroj: carbuzz.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.