Kompozitní materiály jsou extrémně lehké, pevné, mají vynikající mechanické vlastnosti, s tím jde ruku v ruce i cena, která je velmi vysoká. To se však má změnit.
Všichni jej známe, říká se mu karbon a je jeden z nejvíce využívaných kompozitních materiálů. Odborně nazýván uhlíková vlákna. Drahý ale extrémně lehký materiál. Právě ten by měl být až o 90% levnější.
Německá vláda se totiž rozhodla podpořit společnost MAI, která se specializuje na výrobu kompozitu. Jádro podpory je zlepšení vztahů mezi automobilkami a touto společností. Ta již plně spolupracuje s BMW, kterému pomáhala s vývojem a následnou výrobou kompozitu pro modely i3 a i8.
Nyní se pracuje na snížení nákladů spojených s výrobou karbonu. Jednou z metod je plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic). Ten má snížit cenu kompozitu až o neuvěřitelných 90%.
Zdroj: carbuzz.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?