Kompozitní materiály jsou extrémně lehké, pevné, mají vynikající mechanické vlastnosti, s tím jde ruku v ruce i cena, která je velmi vysoká. To se však má změnit.
Všichni jej známe, říká se mu karbon a je jeden z nejvíce využívaných kompozitních materiálů. Odborně nazýván uhlíková vlákna. Drahý ale extrémně lehký materiál. Právě ten by měl být až o 90% levnější.
Německá vláda se totiž rozhodla podpořit společnost MAI, která se specializuje na výrobu kompozitu. Jádro podpory je zlepšení vztahů mezi automobilkami a touto společností. Ta již plně spolupracuje s BMW, kterému pomáhala s vývojem a následnou výrobou kompozitu pro modely i3 a i8.
Nyní se pracuje na snížení nákladů spojených s výrobou karbonu. Jednou z metod je plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic). Ten má snížit cenu kompozitu až o neuvěřitelných 90%.
Zdroj: carbuzz.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.