Uhlíková vlákna jsou materiál, bez kterého by se snad moderní sportovní vůz neobešel. Dokáže ušetřit mnoho kilogramů váhy, což vozům přidává v jízdních vlastnostech. Jeho velkou nevýhodou je křehkost. Ovšem Lamborghini ví, jak na opravu...
Vozy od Lamborghini jsou z velké části vyrobeny právě z karbonu. Díl z tohoto materiálu ale nemůžeme při nehodě pouze „vyklepat“. Díly jsou opravovány pomocí nové vrstvy uhlíkových vláken a přístrojům generujícím teplo. Lamborghini má speciální tým a vybavení na opravu karbonových částí. V některých případech dokonce přiletí za majitelem vozu, aby se zamezilo problémům při dopravě dílu do továrny.
Nyní Lamborghini jako první výrobce automobilů obdržel certifikát od TÜV právě na opravu dílů z uhlíkových vláken. TÜV je německá společnost, která se zabývá testováním a bezpečností. Pro obdržení certifikátu je nutná přesnost, odpovědnost a spolehlivost.
Lamborghini servis na opravu uhlíkových vláken je v provozu od roku 2011 a výkonný ředitel automobilky Stephan Winkelmann může být právem hrdý na získané ocenění.
Zdroj: motorauthority.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?