Uhlíková vlákna jsou materiál, bez kterého by se snad moderní sportovní vůz neobešel. Dokáže ušetřit mnoho kilogramů váhy, což vozům přidává v jízdních vlastnostech. Jeho velkou nevýhodou je křehkost. Ovšem Lamborghini ví, jak na opravu...
Vozy od Lamborghini jsou z velké části vyrobeny právě z karbonu. Díl z tohoto materiálu ale nemůžeme při nehodě pouze „vyklepat“. Díly jsou opravovány pomocí nové vrstvy uhlíkových vláken a přístrojům generujícím teplo. Lamborghini má speciální tým a vybavení na opravu karbonových částí. V některých případech dokonce přiletí za majitelem vozu, aby se zamezilo problémům při dopravě dílu do továrny.
Nyní Lamborghini jako první výrobce automobilů obdržel certifikát od TÜV právě na opravu dílů z uhlíkových vláken. TÜV je německá společnost, která se zabývá testováním a bezpečností. Pro obdržení certifikátu je nutná přesnost, odpovědnost a spolehlivost.
Lamborghini servis na opravu uhlíkových vláken je v provozu od roku 2011 a výkonný ředitel automobilky Stephan Winkelmann může být právem hrdý na získané ocenění.
Zdroj: motorauthority.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.