Mercedes-Benz připravuje silnější variantu vznětového čtyřválce u modelu CLA. Ten se snaží všemi možnými prostředky bojovat proti Audi A3 sedan.
Mercedesu CLA se velmi dařilo do příchodu Audi A3 sedan. Ingolstadtský sok předčil třícípou hvězdu a Mercedes od té doby hledá možnosti, jak přetáhnout část zákazníků zpět. Jednou z možností je nabídka silnější motorizací.
Prvním z nich bude vznětový čtyřválec o objemu 2,14 litru, který zesílí z dosavadních 125 kW na 130 kW. Maximum kroutícího momentu zůstává stejné, tedy 350 N.m. Stejně tak jako předchozí výkonová varianta, tak i ta novější splňuje přísnou emisní normu Euro 6.
Motor bude spřažen se sedmistupňovým automatem 7G-DCT. S ní zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Přitom by měl motor být velmi úsporný. Na každých 100 km, by neměl spotřebovat více než 4,2 litru nafty. S pohonem všech kol 4,6 litru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?