Pojem zvaný jako downsizing motorů zná asi většina z vás a vyhnout se mu nedokázal ani Mercedes-Benz, i když jak se to vezme..
Příští generace Mercedes C63 AMG totiž i přes své číselné označení dostane opět osmiválcový motor, který ale bude zmenšený na objem 4,0 litru. Dopovat jej budou dvě turbodmychadla a podle šéfa divize AMG, Tobiase Moersa, je toto rozhodnutí podpořeno tím, že značka to prostě dluží svým fanouškům.
Motor si nové C63 AMG vypůjčí od nejnovějšího kupé představitele značky s názvem AMG-GT. I když se změnšil objem, výkon rozhodně neklesl. Chystané C63 AMG nabídne výkon 510 koní a točivý moment 700 Nm, který půjde výhradně na zadní nápravu. Motorizace se také dá dohromady se sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT.
Co se týče spotřeby, samotný Mercedes uvádí, že nový motor patří do série zvané AMG BlueDirect. To znamená, že se vyznačuje nížšími emisemi a nižší spotřebou. Doposud výrobce předpovídá kombinovanou spotřebu okolo 8,2 litru na 100 km, což ve výsledku asi nebude tak úplně pravda, ale i tak, zatím to vypadá s novým C63 AMG velice zajímavě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.