Pojem zvaný jako downsizing motorů zná asi většina z vás a vyhnout se mu nedokázal ani Mercedes-Benz, i když jak se to vezme..
Příští generace Mercedes C63 AMG totiž i přes své číselné označení dostane opět osmiválcový motor, který ale bude zmenšený na objem 4,0 litru. Dopovat jej budou dvě turbodmychadla a podle šéfa divize AMG, Tobiase Moersa, je toto rozhodnutí podpořeno tím, že značka to prostě dluží svým fanouškům.
Motor si nové C63 AMG vypůjčí od nejnovějšího kupé představitele značky s názvem AMG-GT. I když se změnšil objem, výkon rozhodně neklesl. Chystané C63 AMG nabídne výkon 510 koní a točivý moment 700 Nm, který půjde výhradně na zadní nápravu. Motorizace se také dá dohromady se sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT.
Co se týče spotřeby, samotný Mercedes uvádí, že nový motor patří do série zvané AMG BlueDirect. To znamená, že se vyznačuje nížšími emisemi a nižší spotřebou. Doposud výrobce předpovídá kombinovanou spotřebu okolo 8,2 litru na 100 km, což ve výsledku asi nebude tak úplně pravda, ale i tak, zatím to vypadá s novým C63 AMG velice zajímavě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?