Mazda MX-5 bude mít výkon od 96 kW, zhubne o 100 kg a bude kratší, nižší ale prodlouží se šířka vozu.
Od roku 1989 bylo vyrobeno téměř 945 000 kusů vozů Mazda MX-5. Mazda MX-5 oživila téměř zaniklý trh s vozy kategorie roadster využitím jednoduchého principu – co nejlehčí auto, zábava za volantem a ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.
V tomto duchu pokračuje i nyní. Mazda MX-5 nové generace se o 20 mm snížila, o 105 mm zkrátila a o 10 mm rozšířila. Menší rozměry karoserie i nový Skyactiv podvozek, umožnili snížit hmotnost o výrazných 100 kg. Celková hmotnost vozu je rozložena ideálně 50:50 mezi přední a zadní nápravou.
Nabídka motorů zatím obsahuje jen jednu motorizaci. Je jím „základní“ čtyřválec s objemem 1,5 litru, disponujícím technologií Skyactiv-G. Ten poskytuje výkon 96 kW a 144 N.m. točivého momentu. V kombinaci s nízkou hmotností (1020 kg) poskytuje vozu slušnou dynamiku.
V budoucnu bude k dispozici silnější 2,0 litrový čtyřválec. Ten údajně nabídne 200 koní.
Zdroj: Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.