Mazda MX-5 bude mít výkon od 96 kW, zhubne o 100 kg a bude kratší, nižší ale prodlouží se šířka vozu.
Od roku 1989 bylo vyrobeno téměř 945 000 kusů vozů Mazda MX-5. Mazda MX-5 oživila téměř zaniklý trh s vozy kategorie roadster využitím jednoduchého principu – co nejlehčí auto, zábava za volantem a ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.
V tomto duchu pokračuje i nyní. Mazda MX-5 nové generace se o 20 mm snížila, o 105 mm zkrátila a o 10 mm rozšířila. Menší rozměry karoserie i nový Skyactiv podvozek, umožnili snížit hmotnost o výrazných 100 kg. Celková hmotnost vozu je rozložena ideálně 50:50 mezi přední a zadní nápravou.
Nabídka motorů zatím obsahuje jen jednu motorizaci. Je jím „základní“ čtyřválec s objemem 1,5 litru, disponujícím technologií Skyactiv-G. Ten poskytuje výkon 96 kW a 144 N.m. točivého momentu. V kombinaci s nízkou hmotností (1020 kg) poskytuje vozu slušnou dynamiku.
V budoucnu bude k dispozici silnější 2,0 litrový čtyřválec. Ten údajně nabídne 200 koní.
Zdroj: Mazda
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?