Vypínání válců není žádnou novinkou. Začalo se s velkými motory s šesti a více válci. Dnes tento způsob šetření paliva funguje i u čtyřválců. Plány jedné firmy jsou poměrně smělé. Chtějí vypínat jeden válec i u tříválce.
Evropská Unie vyhlásila válku emisím a výrobci aut jsou nesmyslně tlačeni do splňování emisních limitů. Začalo to zvyšováním efektivity motorů, přeplňováním, snižováním objemů, zaváděním start/stop systémů. Není to tak dávno, co se začalo objevovat vypínání válců. Volkswagen začal vypínat dva ze čtyř válců u 1,4 TSI a firma Schaeffler chce vypínat jeden ze tří válců, u malých tříválcových motorů.
Není to jen „myšlenka“, ale už rozběhnutý výzkum, s několika prototypy, které se již testují. A tak se zřejmě brzy můžeme těšit na tak „oblíbené“ tříválcové motory, které při nízké zátěži nechají jeden válec odpočívat a když bude potřeba více síly, tak jej zase zapojí do práce.
Zdroj: Schaeffler
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.