Vypínání válců není žádnou novinkou. Začalo se s velkými motory s šesti a více válci. Dnes tento způsob šetření paliva funguje i u čtyřválců. Plány jedné firmy jsou poměrně smělé. Chtějí vypínat jeden válec i u tříválce.
Evropská Unie vyhlásila válku emisím a výrobci aut jsou nesmyslně tlačeni do splňování emisních limitů. Začalo to zvyšováním efektivity motorů, přeplňováním, snižováním objemů, zaváděním start/stop systémů. Není to tak dávno, co se začalo objevovat vypínání válců. Volkswagen začal vypínat dva ze čtyř válců u 1,4 TSI a firma Schaeffler chce vypínat jeden ze tří válců, u malých tříválcových motorů.
Není to jen „myšlenka“, ale už rozběhnutý výzkum, s několika prototypy, které se již testují. A tak se zřejmě brzy můžeme těšit na tak „oblíbené“ tříválcové motory, které při nízké zátěži nechají jeden válec odpočívat a když bude potřeba více síly, tak jej zase zapojí do práce.
Zdroj: Schaeffler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.