Prezentace nového BMW M3 a M4 ve znamení spálených pneumatik a jízdě „bokem“. To vše se odehrálo na okruhu Algarve International Circuit ve městě Portimao v Portugalsku.
Do parády si „eMkové“ modely vzali závodníci DTM. Konkrétně Martin Tomczyk a Timo Glock. Pomyslné otěže drželi opravdu pevně a každou zatáčku vykroužili nikoliv čistou stopou jak tomu je při závodech DTM, ale pěkně „bokem“ a to za doprovodu pískotu pneumatik, ze kterých se valil ohromný dým a za řevu přeplňovaného šestiválce.
Ostatně, BMW M3 a M4 jsou skvělým náčiním.431 koní čekající na váš rozkaz. Jakmile 6ti válcový benzinový motor M TwinPower akceleruje, line se ze čtveřice koncovek výfuku přímo hromobití. Díky adaptovaným technologiím ze světa motorsportu, jako je aktivní M diferenciál, který zabezpeč í za každých okolností perfektní grip, je BMW M3 a M4 skvělým společníkem na okruh.
Kokpit je prizpůsobený potřebám řidiče tak, aby umožňoval jeho intuitivní a rychlou intarakci s vozem. Řadový benzínový 6-válec M TwinPower Turbo s výkonem 431 koní si dokonale rozumí s manuální 6-stupňovou převodovkou, nebo, pokud chcete, tak stejně dobře i se 7-stupňovou dvojspojkovou převodovkou bez prerušení tahu.
Zdroj: BMW a gtspirit.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.