Dnešní automobily jsou doslova přecpány různými elektronickými systémy, jako jsou kontrola mrtvého úhlu, asistent pro udržení vozidla v jízdním pruhu nebo jiné.
Dnešní automobily jsou doslova přecpány různými elektronickými systémy, jako jsou kontrola mrtvého úhlu, asistent pro udržení vozidla v jízdním pruhu nebo jiné.
V Japonsku se však přihodila nehoda v tamním autosalonu značky Mazda, kdy jeden z bezpečnostních systémů selhal a nepříjemně na to doplatila celá posádka vozu.
Před jedním ze zdejších autosalonů probíhala ukázka funkčnosti systému Smart City Brake v modelu Mazda CX-5. Tento systém má za úkol včas zabránit kolizi s náhlou překážkou před vozem, takže vůz má i bez reakce řidiče sám přibrzdit, popřípadě zcela zastavit. To se ovšem vozidlu při testovací jízdě nepodařilo a před připravenou překážkou vůz nezabrzdil. Výsledek? Zákazník, který si chtěl Mazdu CX-5 původně koupit, skončil v nemocnici s poraněným krkem a prodejce sedící na místě spolujezdce, tak ten vyvázl se zlomenou rukou.
Mluvčí automobilky Mazda se k této události prozatím nevyjádřil a také nepotvrdil, zda k podobnému případu již někdy v minulosti došlo. Nehodou se bude zabývat tamní policie, samotný výrobce pro změnu slíbil, že bude usilovně hledat příčinu neočekávaného selhání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.