Dnešní automobily jsou doslova přecpány různými elektronickými systémy, jako jsou kontrola mrtvého úhlu, asistent pro udržení vozidla v jízdním pruhu nebo jiné.
Dnešní automobily jsou doslova přecpány různými elektronickými systémy, jako jsou kontrola mrtvého úhlu, asistent pro udržení vozidla v jízdním pruhu nebo jiné.
V Japonsku se však přihodila nehoda v tamním autosalonu značky Mazda, kdy jeden z bezpečnostních systémů selhal a nepříjemně na to doplatila celá posádka vozu.
Před jedním ze zdejších autosalonů probíhala ukázka funkčnosti systému Smart City Brake v modelu Mazda CX-5. Tento systém má za úkol včas zabránit kolizi s náhlou překážkou před vozem, takže vůz má i bez reakce řidiče sám přibrzdit, popřípadě zcela zastavit. To se ovšem vozidlu při testovací jízdě nepodařilo a před připravenou překážkou vůz nezabrzdil. Výsledek? Zákazník, který si chtěl Mazdu CX-5 původně koupit, skončil v nemocnici s poraněným krkem a prodejce sedící na místě spolujezdce, tak ten vyvázl se zlomenou rukou.
Mluvčí automobilky Mazda se k této události prozatím nevyjádřil a také nepotvrdil, zda k podobnému případu již někdy v minulosti došlo. Nehodou se bude zabývat tamní policie, samotný výrobce pro změnu slíbil, že bude usilovně hledat příčinu neočekávaného selhání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?