Gumárenská společnost Pirelli vyvinula pro Audi nové gumy, které údajně dovedou snížit hlučnost až o polovinu. Jak to dokázala?
Hluk ve voze jistě není nikomu příjemný. Jeho zdrojů je více - pochází od motoru, od kol i od aerodynamického proudění. Všechny tyto zdroje se automobilky snaží umlčovat. Výfukové systémy šířící hluk od motoru jsou vybavovány účinnými tlumiči hluku, motorové kabiny jsou kvalitně izolovány a aerodynamický svist je potlačován kvalitní simulací proudění kolem vozu a různými triky, které dokáží směřovat vzduch dále od problematických částí, jako jsou zrcátka.
Pirelli nyní přichází se systémem, který má snížit hlučnost pneumatik až o polovinu. Je v principu docela jednoduchý, jde totiž o nanesení vrstvy pohlcující hluk na vnitřní stranu pneumatiky. Tato vrstva by měla absorbovat část hluku, který vzniká v pneumatice, a tím snižovat celkovou hlučnost jízdy.
Zároveň nejde o nijak velký zásah do pneumatiky, takže její vlastnosti se změní jen minimálně. Hmotnost pěny pravděpodobně nebude vysoká, díky čemuž se neodpružená hmotnost nijak dramaticky nezvýší. Měnit by se neměly ani vlastnosti pneumatiky z hlediska pevnosti a pružnosti.
Poprvé se tyto gumy ukáží na Audi RS6 a RS7 a to za příplatek v rozměru 21 palců. Prozatím to tedy rozhodně nebude pro každého, ale sama technologie se zdá být dostatečně jednoduchá k tomu, abychom ji v budoucnu mohli vídat i častěji.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?