Gumárenská společnost Pirelli vyvinula pro Audi nové gumy, které údajně dovedou snížit hlučnost až o polovinu. Jak to dokázala?
Hluk ve voze jistě není nikomu příjemný. Jeho zdrojů je více - pochází od motoru, od kol i od aerodynamického proudění. Všechny tyto zdroje se automobilky snaží umlčovat. Výfukové systémy šířící hluk od motoru jsou vybavovány účinnými tlumiči hluku, motorové kabiny jsou kvalitně izolovány a aerodynamický svist je potlačován kvalitní simulací proudění kolem vozu a různými triky, které dokáží směřovat vzduch dále od problematických částí, jako jsou zrcátka.
Pirelli nyní přichází se systémem, který má snížit hlučnost pneumatik až o polovinu. Je v principu docela jednoduchý, jde totiž o nanesení vrstvy pohlcující hluk na vnitřní stranu pneumatiky. Tato vrstva by měla absorbovat část hluku, který vzniká v pneumatice, a tím snižovat celkovou hlučnost jízdy.
Zároveň nejde o nijak velký zásah do pneumatiky, takže její vlastnosti se změní jen minimálně. Hmotnost pěny pravděpodobně nebude vysoká, díky čemuž se neodpružená hmotnost nijak dramaticky nezvýší. Měnit by se neměly ani vlastnosti pneumatiky z hlediska pevnosti a pružnosti.
Poprvé se tyto gumy ukáží na Audi RS6 a RS7 a to za příplatek v rozměru 21 palců. Prozatím to tedy rozhodně nebude pro každého, ale sama technologie se zdá být dostatečně jednoduchá k tomu, abychom ji v budoucnu mohli vídat i častěji.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?