Levné MPV německého výrobce disponují nově dieselovými motory 1,5 CDI
Výběr z pohonných jednotek dieselových přeplňovaných motorů se v případě levných modelů německého výrobce Mercedes-Benz opět rozšiřuje. K již stávajícím agregátům 180 CDI, které se do vozů class A a B montují již od začátku roku, přibude tentýž motor přeladěný na nižší výkon 66 kW (90 k) oproti 80 kW (110 k).
Jednotka s objemem 1 461 ccm, dvěma ventily na každém ze čtyř válců, disponuje solidním točivým momentem 220 N.m v rozmezí od nízkých 1 750 – 2 750 ot/min. Maximální rychlost činí u modelu A i B 180 km/hod, sprint zvládnou za 13,8, respektive rovných 14 vteřin.
Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba se ustálí na hodnotě 3,8/4,1 l/100km. Cena byla dosud stanovena jen v případě druhého jmenovaného na 545 tisíc korun. Jak budou zákazníci s relativně slabými, nicméně úspornými a bezporuchovými agregáty spokojeni, ukáže čas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?