Levné MPV německého výrobce disponují nově dieselovými motory 1,5 CDI
Výběr z pohonných jednotek dieselových přeplňovaných motorů se v případě levných modelů německého výrobce Mercedes-Benz opět rozšiřuje. K již stávajícím agregátům 180 CDI, které se do vozů class A a B montují již od začátku roku, přibude tentýž motor přeladěný na nižší výkon 66 kW (90 k) oproti 80 kW (110 k).
Jednotka s objemem 1 461 ccm, dvěma ventily na každém ze čtyř válců, disponuje solidním točivým momentem 220 N.m v rozmezí od nízkých 1 750 – 2 750 ot/min. Maximální rychlost činí u modelu A i B 180 km/hod, sprint zvládnou za 13,8, respektive rovných 14 vteřin.
Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba se ustálí na hodnotě 3,8/4,1 l/100km. Cena byla dosud stanovena jen v případě druhého jmenovaného na 545 tisíc korun. Jak budou zákazníci s relativně slabými, nicméně úspornými a bezporuchovými agregáty spokojeni, ukáže čas.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?