Levné MPV německého výrobce disponují nově dieselovými motory 1,5 CDI
Výběr z pohonných jednotek dieselových přeplňovaných motorů se v případě levných modelů německého výrobce Mercedes-Benz opět rozšiřuje. K již stávajícím agregátům 180 CDI, které se do vozů class A a B montují již od začátku roku, přibude tentýž motor přeladěný na nižší výkon 66 kW (90 k) oproti 80 kW (110 k).
Jednotka s objemem 1 461 ccm, dvěma ventily na každém ze čtyř válců, disponuje solidním točivým momentem 220 N.m v rozmezí od nízkých 1 750 – 2 750 ot/min. Maximální rychlost činí u modelu A i B 180 km/hod, sprint zvládnou za 13,8, respektive rovných 14 vteřin.
Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba se ustálí na hodnotě 3,8/4,1 l/100km. Cena byla dosud stanovena jen v případě druhého jmenovaného na 545 tisíc korun. Jak budou zákazníci s relativně slabými, nicméně úspornými a bezporuchovými agregáty spokojeni, ukáže čas.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.