„Král je po smrti. Ať žije král.“
S nepořízenou se budou vracet všichni, kdo budou chtít ještě zakoupit novinku mladoboleslavské Škodovky, Škodu Rapid v modelovém provedení roku 2013. Všechny jsou již zamluveny. Nezbývá, než objednat a počkat. Zbývá tak zvolit jiný model nebo objednat model v provedení až pro rok 2014.
Ten ostatně přinese určité změny. Seznam pohonných agregátů se rozšíří ze stávajících na konečných 7 možností. Kromě 1,2 MPI, 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI se 77 kW, bude k následujícímu roku nabízen i se slabší turbodieselovou jednotkou s maximálním výkonem 66 kW, plnícím normu EURO 5. Kombinovanou spotřebu zde výrobce udává 4,4 l/100 km, množství emisí CO2 pak 114 g/km.
Součástí nového ceníku jsou další změny. Mnohde si zákazník připlatí, jako v případě technologie Climatronic, jinde ušetří (navigace Amundsen). Podstatnou novinkou je „klasický“ způsob ovládání zadních okének i skrze tlačítka na straně dveří v prostoru řidiče, která dříve chyběla a byla tak téměř jedinou pihou na kráse.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?