„Král je po smrti. Ať žije král.“
S nepořízenou se budou vracet všichni, kdo budou chtít ještě zakoupit novinku mladoboleslavské Škodovky, Škodu Rapid v modelovém provedení roku 2013. Všechny jsou již zamluveny. Nezbývá, než objednat a počkat. Zbývá tak zvolit jiný model nebo objednat model v provedení až pro rok 2014.
Ten ostatně přinese určité změny. Seznam pohonných agregátů se rozšíří ze stávajících na konečných 7 možností. Kromě 1,2 MPI, 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI se 77 kW, bude k následujícímu roku nabízen i se slabší turbodieselovou jednotkou s maximálním výkonem 66 kW, plnícím normu EURO 5. Kombinovanou spotřebu zde výrobce udává 4,4 l/100 km, množství emisí CO2 pak 114 g/km.
Součástí nového ceníku jsou další změny. Mnohde si zákazník připlatí, jako v případě technologie Climatronic, jinde ušetří (navigace Amundsen). Podstatnou novinkou je „klasický“ způsob ovládání zadních okének i skrze tlačítka na straně dveří v prostoru řidiče, která dříve chyběla a byla tak téměř jedinou pihou na kráse.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?