„Král je po smrti. Ať žije král.“
S nepořízenou se budou vracet všichni, kdo budou chtít ještě zakoupit novinku mladoboleslavské Škodovky, Škodu Rapid v modelovém provedení roku 2013. Všechny jsou již zamluveny. Nezbývá, než objednat a počkat. Zbývá tak zvolit jiný model nebo objednat model v provedení až pro rok 2014.
Ten ostatně přinese určité změny. Seznam pohonných agregátů se rozšíří ze stávajících na konečných 7 možností. Kromě 1,2 MPI, 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI se 77 kW, bude k následujícímu roku nabízen i se slabší turbodieselovou jednotkou s maximálním výkonem 66 kW, plnícím normu EURO 5. Kombinovanou spotřebu zde výrobce udává 4,4 l/100 km, množství emisí CO2 pak 114 g/km.
Součástí nového ceníku jsou další změny. Mnohde si zákazník připlatí, jako v případě technologie Climatronic, jinde ušetří (navigace Amundsen). Podstatnou novinkou je „klasický“ způsob ovládání zadních okének i skrze tlačítka na straně dveří v prostoru řidiče, která dříve chyběla a byla tak téměř jedinou pihou na kráse.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.