Nová vize vozidla budoucnosti s alternativním pohonem
Polský strojní inženýr, žijící momentálně ve Velké Británii, Witold Mielniczek, zveřejnil na webových stránkách www.kickstarter.com svou vizi automobilu budoucnosti.
Zvláštností „automobilu“ se čtyřmi koly, poháněném bateriemi na bázi lithium-polymeru s napětím 11,1 V, je schopnost, pohybovat se kromě klasického zemského povrchu i ve vzduchu. Tzn. jezdit i létat zároveň. Umožňuje mu to zvláštní konstrukce čtveřice kol o průměru 22 centimetrů, s rotory o průměru sedmi palců (cca 18 centimetrů). V kombinaci s polykarbonátovou karoserií to máme rovných 15 minut letu v kuse na jedno nabití.
Je otázkou, jak si konstruktér povede. Momentálně hledá sponzory, kteří by investovali a projekt tak mohl pokračovat. Každý může pomoci. Stačí poslat 320 liber (v přepočtu necelých 10 tisíc korun) jako zálohu, za kterou ke konci roku obdrží na předem uvedenou adresu zcela rozložený funkční model.
Pro absolutní „leváky“ má v záloze za cca 12 tisíc korun variantu 100% zkompletovaného modelu se vším nutným vybavením, tzn. dálkovým ovládáním a bateriemi. Hlaste se, kdo má rád RC modelařinu?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.