Nová vize vozidla budoucnosti s alternativním pohonem
Polský strojní inženýr, žijící momentálně ve Velké Británii, Witold Mielniczek, zveřejnil na webových stránkách www.kickstarter.com svou vizi automobilu budoucnosti.
Zvláštností „automobilu“ se čtyřmi koly, poháněném bateriemi na bázi lithium-polymeru s napětím 11,1 V, je schopnost, pohybovat se kromě klasického zemského povrchu i ve vzduchu. Tzn. jezdit i létat zároveň. Umožňuje mu to zvláštní konstrukce čtveřice kol o průměru 22 centimetrů, s rotory o průměru sedmi palců (cca 18 centimetrů). V kombinaci s polykarbonátovou karoserií to máme rovných 15 minut letu v kuse na jedno nabití.
Je otázkou, jak si konstruktér povede. Momentálně hledá sponzory, kteří by investovali a projekt tak mohl pokračovat. Každý může pomoci. Stačí poslat 320 liber (v přepočtu necelých 10 tisíc korun) jako zálohu, za kterou ke konci roku obdrží na předem uvedenou adresu zcela rozložený funkční model.
Pro absolutní „leváky“ má v záloze za cca 12 tisíc korun variantu 100% zkompletovaného modelu se vším nutným vybavením, tzn. dálkovým ovládáním a bateriemi. Hlaste se, kdo má rád RC modelařinu?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.