Automobilka Mercedes-Benz uvažuje jako jedna z prvních o využití technologie, označované jako QR Code
Jistě jsme se s nimi již setkali. Řeč je o malých kódech s bílým pozadím, trojicí pozičních čtverců a mezi nimi spojnice či úsečky utvářejícími menšími body, mezerami, označovaných jako QR Kódy, angl. QR Code.
Produkt společnosti Denso Wave Inc., vlastnící patentová práva, spadá do období první poloviny devadesátých let, konkrétně roku 1994. Již dříve pojali američtí studenti z Harvardu myšlenku na vytvoření unikátního seznamu symbolů a znaků, které by předaly ucelené informace o produktu. Tu však nedotáhli do konce.
O co se jedná? QR Kód, čili „Quick Response“, česky „Rychlá Reakce“, je kód o 40 možných verzích, s minimálními rozměry 21 x 21 bodů, uchovávající v nejmenší své formě, informace či data v podobě 1 500 obrázků, 7 000 číslic nebo 4 300 znaků.
Dnes je můžeme spatřit kdekoli. na zastávkách, knihách, vizitkách atd. Automobilka Mercedes-Benz začne zřejmě jako jeden z prvních s využitím kódu na B-sloupcích a vnitřních stranách víček nádrží svých automobilů. Tzv. záchrannou mapu, jak ve svém využití, kód výrobce luxusních vozů nazývá, má obsahovat nenutnější informace, potřebné při záchraně pasažéru z automobilu po nehodě. Záchranná operace by v budoucnu měla vypadat následovně. Hasič, policista či záchranář použije telefonu s příslušným softwarem, zařízení kód dešifruje a informuje osobu o umístění pal. nádrže, airbagů a celkové konstrukci vozu. Výsledkem by měla být rychlejší a bezpečnější vysvobození postiženého z poškozeného vozu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?