Automobilka Jaguar Cars Limited a její roadster F-Type. Záruka výkonu, pohodlí a patřičné míry individuality
Supersportovní roadster anglické automobilky stojí opravdu za to. Technologie na vysoké úrovni, supermoderní systémy, zpracování, použité ultra lehké materiály. Nejvyšší třída, všude kam se podíváte. To je Jaguar F-Type.
Nabízeny jsou dva zážehové šestiválce a jeden osmiválec. Samotné parametry jednotlivých motorizací ohromí. Třílitrový šestiválec se nabízí s 250 kW (340 k) a 450 N.m, ve verzi S s 280 kW (381 k) a točivým momentem 460 N.m, osmiválcový agregát pak pozře téměř 500 koní - 364 kW (495 k ) a 625 N.m. Motor, firemně označován jako AJ126, nabídne v kombinaci s automatickou osmistupňovou jemně laděnou převodovkou s funkcí Quickshift, nezapomenutelné zážitky. Čtveřice výfuku a aktivní výfukový systém vše dokreslí nádherným prostorovým zvukem. Přeplňování kompresorem, elektronika Bosch, nezávisle časovaná hliníková čtveřice ventilů, ovládající pracovní cyklus všech válců.
Nedostává se požadovaného točivého momentu? Funkce Dynamic Launch vše a ještě více zajistí. Stačí letmý pohyb a přeřazování rychlostních stupňů zní jen jako poryvy ve větru.
Doplňková výbava je nezměrná. Dva styly sedadel v provedení semiš, u modelu S pak kůže či rovnou závodní sedadla? Vyznačujete se asertivitou? Pak právě pro Vás model nabízí packet Black, milovníci luxusu zvolí Extented leather pack.
Tlačítkové startování, ekologický systém Stop/Start, snížující spotřebu až o 5%. To vše a mnohem více za 1,9 milionů korun. Každý jistě kývne – dobrá volba.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?