Automobilka Jaguar Cars Limited a její roadster F-Type. Záruka výkonu, pohodlí a patřičné míry individuality
Supersportovní roadster anglické automobilky stojí opravdu za to. Technologie na vysoké úrovni, supermoderní systémy, zpracování, použité ultra lehké materiály. Nejvyšší třída, všude kam se podíváte. To je Jaguar F-Type.
Nabízeny jsou dva zážehové šestiválce a jeden osmiválec. Samotné parametry jednotlivých motorizací ohromí. Třílitrový šestiválec se nabízí s 250 kW (340 k) a 450 N.m, ve verzi S s 280 kW (381 k) a točivým momentem 460 N.m, osmiválcový agregát pak pozře téměř 500 koní - 364 kW (495 k ) a 625 N.m. Motor, firemně označován jako AJ126, nabídne v kombinaci s automatickou osmistupňovou jemně laděnou převodovkou s funkcí Quickshift, nezapomenutelné zážitky. Čtveřice výfuku a aktivní výfukový systém vše dokreslí nádherným prostorovým zvukem. Přeplňování kompresorem, elektronika Bosch, nezávisle časovaná hliníková čtveřice ventilů, ovládající pracovní cyklus všech válců.
Nedostává se požadovaného točivého momentu? Funkce Dynamic Launch vše a ještě více zajistí. Stačí letmý pohyb a přeřazování rychlostních stupňů zní jen jako poryvy ve větru.
Doplňková výbava je nezměrná. Dva styly sedadel v provedení semiš, u modelu S pak kůže či rovnou závodní sedadla? Vyznačujete se asertivitou? Pak právě pro Vás model nabízí packet Black, milovníci luxusu zvolí Extented leather pack.
Tlačítkové startování, ekologický systém Stop/Start, snížující spotřebu až o 5%. To vše a mnohem více za 1,9 milionů korun. Každý jistě kývne – dobrá volba.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?