Automobilka Jaguar Cars Limited a její roadster F-Type. Záruka výkonu, pohodlí a patřičné míry individuality
Supersportovní roadster anglické automobilky stojí opravdu za to. Technologie na vysoké úrovni, supermoderní systémy, zpracování, použité ultra lehké materiály. Nejvyšší třída, všude kam se podíváte. To je Jaguar F-Type.
Nabízeny jsou dva zážehové šestiválce a jeden osmiválec. Samotné parametry jednotlivých motorizací ohromí. Třílitrový šestiválec se nabízí s 250 kW (340 k) a 450 N.m, ve verzi S s 280 kW (381 k) a točivým momentem 460 N.m, osmiválcový agregát pak pozře téměř 500 koní - 364 kW (495 k ) a 625 N.m. Motor, firemně označován jako AJ126, nabídne v kombinaci s automatickou osmistupňovou jemně laděnou převodovkou s funkcí Quickshift, nezapomenutelné zážitky. Čtveřice výfuku a aktivní výfukový systém vše dokreslí nádherným prostorovým zvukem. Přeplňování kompresorem, elektronika Bosch, nezávisle časovaná hliníková čtveřice ventilů, ovládající pracovní cyklus všech válců.
Nedostává se požadovaného točivého momentu? Funkce Dynamic Launch vše a ještě více zajistí. Stačí letmý pohyb a přeřazování rychlostních stupňů zní jen jako poryvy ve větru.
Doplňková výbava je nezměrná. Dva styly sedadel v provedení semiš, u modelu S pak kůže či rovnou závodní sedadla? Vyznačujete se asertivitou? Pak právě pro Vás model nabízí packet Black, milovníci luxusu zvolí Extented leather pack.
Tlačítkové startování, ekologický systém Stop/Start, snížující spotřebu až o 5%. To vše a mnohem více za 1,9 milionů korun. Každý jistě kývne – dobrá volba.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?