Je to již více než měsíc, kdy skončila zákonná povinnost, mít na automobilu pneumatiky s vyobrazeným symbolem vločky. Dlouhé pořadníky na výměnu zimních pneu dosud nevznikaly, to se však může změnit
Zima. Ta letošní nám dala opravdu zabrat. Je jedno, zdali sníh a mrazivé teploty milujete nebo nesnášíte. Oproti předcházejícím letům nedošlo k skokovým teplotním změnám. Charakteristický je pomalý, plynulý přechod. Tím docházelo po řadu týdnů k odsouvání konce lyžařské sezóny, odsouvání výměny zimního kabátu za letní bundu, ale i výměny zimních pneumatik za letní.
Pamatujete na minulý rok? Na ty vleklé pořadníky v autoservisech? Nezaspěte. Jaro je tady a s ním i spojené náležitosti. Řada řidičů si situaci uvědomila a poprvé tak vzrostla návštěvnost v příslušných střediscích. Nárůst zaznamenaly autoservisy po celé ČR, jednalo se ale pouze o nepatrné procento z celkového počtu.
Proškolení pracovníci radí: „lidé by se měli začít dopředu objednávat, aby se předešlo případným nepříjemnostem a stresovým situacím.“
Pár tipů pro nováčky? Seřízení geometrie, vyvážení pneumatik, případně výměna ventilů, v poslední řadě pak kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Na tu nezapomínejte i v průběhu roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.