Je to již více než měsíc, kdy skončila zákonná povinnost, mít na automobilu pneumatiky s vyobrazeným symbolem vločky. Dlouhé pořadníky na výměnu zimních pneu dosud nevznikaly, to se však může změnit
Zima. Ta letošní nám dala opravdu zabrat. Je jedno, zdali sníh a mrazivé teploty milujete nebo nesnášíte. Oproti předcházejícím letům nedošlo k skokovým teplotním změnám. Charakteristický je pomalý, plynulý přechod. Tím docházelo po řadu týdnů k odsouvání konce lyžařské sezóny, odsouvání výměny zimního kabátu za letní bundu, ale i výměny zimních pneumatik za letní.
Pamatujete na minulý rok? Na ty vleklé pořadníky v autoservisech? Nezaspěte. Jaro je tady a s ním i spojené náležitosti. Řada řidičů si situaci uvědomila a poprvé tak vzrostla návštěvnost v příslušných střediscích. Nárůst zaznamenaly autoservisy po celé ČR, jednalo se ale pouze o nepatrné procento z celkového počtu.
Proškolení pracovníci radí: „lidé by se měli začít dopředu objednávat, aby se předešlo případným nepříjemnostem a stresovým situacím.“
Pár tipů pro nováčky? Seřízení geometrie, vyvážení pneumatik, případně výměna ventilů, v poslední řadě pak kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Na tu nezapomínejte i v průběhu roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?