Je to již více než měsíc, kdy skončila zákonná povinnost, mít na automobilu pneumatiky s vyobrazeným symbolem vločky. Dlouhé pořadníky na výměnu zimních pneu dosud nevznikaly, to se však může změnit
Zima. Ta letošní nám dala opravdu zabrat. Je jedno, zdali sníh a mrazivé teploty milujete nebo nesnášíte. Oproti předcházejícím letům nedošlo k skokovým teplotním změnám. Charakteristický je pomalý, plynulý přechod. Tím docházelo po řadu týdnů k odsouvání konce lyžařské sezóny, odsouvání výměny zimního kabátu za letní bundu, ale i výměny zimních pneumatik za letní.
Pamatujete na minulý rok? Na ty vleklé pořadníky v autoservisech? Nezaspěte. Jaro je tady a s ním i spojené náležitosti. Řada řidičů si situaci uvědomila a poprvé tak vzrostla návštěvnost v příslušných střediscích. Nárůst zaznamenaly autoservisy po celé ČR, jednalo se ale pouze o nepatrné procento z celkového počtu.
Proškolení pracovníci radí: „lidé by se měli začít dopředu objednávat, aby se předešlo případným nepříjemnostem a stresovým situacím.“
Pár tipů pro nováčky? Seřízení geometrie, vyvážení pneumatik, případně výměna ventilů, v poslední řadě pak kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Na tu nezapomínejte i v průběhu roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?