Mercedes Benz třídy S současné generace přinesl do výroby mnoho zajímavých technických vylepšení. Například právě on byl pionýrem bezpečnostních systémů detekujících riziko kolize ještě před tím, než opravdu nastane.
Nový Mercedes Benz třídy S bude takový malý pojízdný Pentagon. Prostor kolem něj bude střežit řada radarů, kamerových systémů, ultrazvukových senzorů a dalších inteligentních pomocníků. Co dovedou?
Již dnešní systém Pre-safe dovede samočinně zabránit nehodě, pokud ji radar umístěný vepředu vyhodnotí jako nevyhnutelnou. Nová generace však dovede ještě více. Mimo vozů dokáže detekovat i chodce. Systém je aktivní do rychlosti 70 km/h, přičemž v rychlosti do 50 km/h by měl nehodě zcela zabránit, ve vyšších rychlostech alespoň zmírní následky. Také v noci vůz chodce hlídá a to systémem nočního vidění. Chodec je zvýrazněn na displeji, na který je promítáno noční vidění, avšak vůz dovede na samotného chodce namířit také paprsek světla z diody, která je součástí hlavního světlometu, a osvětlit ho tak, aby řidič nemusel sledovat displej.
Pre-Safe nově pracuje také vzadu. Pokud do vozu někdo najíždí zezadu, přizpůsobí vozidlo vše očekávané nehodě. Přitáhne tak pásy, zavře okna a také zajistí brzdy, aby nedošlo k řetězení nehod.
Novinkou pak je také systém, který dovede sledovat dění na křižovatce a alespoň zmírnit následky nehody, pokud do křížení vjíždí jiný vůz.
Mluvili-li jsme o světlech, ty jsou samozřejmě adaptivní. Systém vyhodnocuje polohu jiných vozidel a paprsek dynamicky mění tak, aby nedošlo k oslnění ostatních řidičů.
Samozřejmostí dneška je systém samočinného parkování. Novinkou je u Mercedesu také airbag ukrytý v bezpečnostních pásech -
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?