Mercedes Benz třídy S současné generace přinesl do výroby mnoho zajímavých technických vylepšení. Například právě on byl pionýrem bezpečnostních systémů detekujících riziko kolize ještě před tím, než opravdu nastane.
Nový Mercedes Benz třídy S bude takový malý pojízdný Pentagon. Prostor kolem něj bude střežit řada radarů, kamerových systémů, ultrazvukových senzorů a dalších inteligentních pomocníků. Co dovedou?
Již dnešní systém Pre-safe dovede samočinně zabránit nehodě, pokud ji radar umístěný vepředu vyhodnotí jako nevyhnutelnou. Nová generace však dovede ještě více. Mimo vozů dokáže detekovat i chodce. Systém je aktivní do rychlosti 70 km/h, přičemž v rychlosti do 50 km/h by měl nehodě zcela zabránit, ve vyšších rychlostech alespoň zmírní následky. Také v noci vůz chodce hlídá a to systémem nočního vidění. Chodec je zvýrazněn na displeji, na který je promítáno noční vidění, avšak vůz dovede na samotného chodce namířit také paprsek světla z diody, která je součástí hlavního světlometu, a osvětlit ho tak, aby řidič nemusel sledovat displej.
Pre-Safe nově pracuje také vzadu. Pokud do vozu někdo najíždí zezadu, přizpůsobí vozidlo vše očekávané nehodě. Přitáhne tak pásy, zavře okna a také zajistí brzdy, aby nedošlo k řetězení nehod.
Novinkou pak je také systém, který dovede sledovat dění na křižovatce a alespoň zmírnit následky nehody, pokud do křížení vjíždí jiný vůz.
Mluvili-li jsme o světlech, ty jsou samozřejmě adaptivní. Systém vyhodnocuje polohu jiných vozidel a paprsek dynamicky mění tak, aby nedošlo k oslnění ostatních řidičů.
Samozřejmostí dneška je systém samočinného parkování. Novinkou je u Mercedesu také airbag ukrytý v bezpečnostních pásech -
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?