Korejské automobilky Hyundai a Kia představili na dvanácté mezinárodní konferenci "International Powertrain Conference", jakým směrem se bude ubírat vývoj motorů obou korejských značek. Tak jak jsme na to v poslední době zvyklí, tak i zde převážně zaznívala slova jako downsizing, přeplňování a nízké emise.
Automobilka Hyundai v současné době nabízí dva motory s označením T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) a to v objemech 1,6 a 2,0 litru. V rámci globální strategie downsizingu se nyní kombinace přeplňování a přímého vstřiku paliva přesune také na menší motory z dílny automobilky Hyundai.
Nově přicházející motory pochází z řady Kappa a mají označení 1,0 TCI (přeplňování turbodmychadlem) a 1,2 T-GDI (přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva).
Motor 1,0 TCI dosahuje maximálního výkonu 105 koní a točivého momentu 137 Nm. Novinka korejské automobilky tak ve srovnání s nejbližší konkurencí - tříválcovým motorem Ford 1,0 EcoBoost, o výrazných 20 koní a 33 Nm slabší. Je však možné, že automobilka představí i silnější verzi motoru, to však bude záviset na parametrech motoru 1,2 T-GDI, které prozatím automobilka neuvedla.
Nový motor by se měl objevit pod kapotou široké škály modelů od nejmenších i10 až po novou i30.
Kromě nového motoru 1,0 TCI a většího 1,2 T-GDI představila automobilka také upravené verze motorů 1,6 T-GDI (řada Gamma), 2,0 CVVL (Nu), 2,0 T-GDI (Theta). Z naftových motorů se úpravy v podobě osazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek dočkal motor 1,1 CRDi. Větší "nafťák" 2,0 CRDi nyní plní emisní normu Euro 6. Poslední představenou novinkou byla převodovka s měnitelným převodem typu CVT.
Představitelé Hyundai prohlásili, že jejich cílem je navýšení prodejů pomocí specializované nabídky motorů pro danou oblast. Tato věta v praxi znamená, že motory T-GDI jsou primárně cíleny na trhy v USA a Číně. Motory typu flex-fuel, schopny pracovat na palivo E85, budou převážně nabízeny na trzích, kde je toto palivo oblíbené (například jižní Amerika, nebo severní Evropa). Na střední Evropu budou tradičně zaměřeny motory naftové.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.