Nové motory Hyundai - downsizingem směrem ke světlým zítřkům

Pavel Dvořák, 25. října 2012, 15:49 Google+

Korejské automobilky Hyundai a Kia představili na dvanácté mezinárodní konferenci "International Powertrain Conference", jakým směrem se bude ubírat vývoj motorů obou korejských značek. Tak jak jsme na to v poslední době zvyklí, tak i zde převážně zaznívala slova jako downsizing, přeplňování a nízké emise.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i10

i10 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Automobilka Hyundai v současné době nabízí dva motory s označením T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) a to v objemech 1,6 a 2,0 litru. V rámci globální strategie downsizingu se nyní kombinace přeplňování a přímého vstřiku paliva přesune také na menší motory z dílny automobilky Hyundai.

Nově přicházející motory pochází z řady Kappa a mají označení 1,0 TCI (přeplňování turbodmychadlem) a 1,2 T-GDI (přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva).

Motor 1,0 TCI dosahuje maximálního výkonu 105 koní a točivého momentu 137 Nm. Novinka korejské automobilky tak ve srovnání s nejbližší konkurencí - tříválcovým motorem Ford 1,0 EcoBoost, o výrazných 20 koní a 33 Nm slabší. Je však možné, že automobilka představí i silnější verzi motoru, to však bude záviset na parametrech motoru 1,2 T-GDI, které prozatím automobilka neuvedla.

Nový motor by se měl objevit pod kapotou široké škály modelů od nejmenších i10 až po novou i30.

Kromě nového motoru 1,0 TCI a většího 1,2 T-GDI představila automobilka také upravené verze motorů 1,6 T-GDI (řada Gamma), 2,0 CVVL (Nu), 2,0 T-GDI (Theta). Z naftových motorů se úpravy v podobě osazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek dočkal motor 1,1 CRDi. Větší "nafťák" 2,0 CRDi nyní plní emisní normu Euro 6. Poslední představenou novinkou byla převodovka s měnitelným převodem typu CVT.

Představitelé Hyundai prohlásili, že jejich cílem je navýšení prodejů pomocí specializované nabídky motorů pro danou oblast. Tato věta v praxi znamená, že motory T-GDI jsou primárně cíleny na trhy v USA a Číně. Motory typu flex-fuel, schopny pracovat na palivo E85, budou převážně nabízeny na trzích, kde je toto palivo oblíbené (například jižní Amerika, nebo severní Evropa). Na střední Evropu budou tradičně zaměřeny motory naftové.

Vytisknout

Diskuze: Nové motory Hyundai - downsizingem směrem ke světlým zítřkům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ford fiesta

Nový Ford Fiesta už zná svou cenu pro ČR!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud