Technická revoluce u Volkswagenu

Jan Ševčík, 24. března 2012, 00:54 Google+

Volkswagen nyní přichází se dvěma zásadními novinkami, které nezaslouženě zůstavají na okraji zájmu. Budou klíčové i pro ostatní koncernové značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: MQB

Sdílejte článek

Jedná se o novou modulární podvozkovou platformu MGB a novou generaci turbodieselů TDI pod označením EA 288. Nositelem těchto nových technologií je i nedávno představený koncept Cross Coupé.

MQB (Modularer Querbaukasten) je klíčovou inovací pro celou skupinu VW. Na této platformě vyjede do budoucna v podstatě kompletní výrobní program značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Prvním nositelem bude Audi A3 představená letos v Ženevě, následovat ji bude sedmá generace Golfu.

Zvláštností platformy MQB je vysoká unifikace, na stejném technickém základě budou vyráběny vozy o různých rozvorech náprav. V podstatě veškeré technické skupiny budou kompatibilní. Na jedné výrobní lince bude možné produkovat rozdílné modely. MQB bude využívat velký podíl vysokopevnostních ocelí, což zajistí zvýšenou úrověň bezpečnosti při nižší hmotnosti. Unifikace spočívá i ve stejném sklonu agregátů, jak benzinových tak naftových. Všechny vozy, které využijí tuto platformu budou mít agregát uložen napříč. Nová platforma je připravena i na montáž hybridních systémů a elektromotorů.

Do platform MQB budou montovány benzinové agregáty řady TSI a turbodisely TDI EA 288. Nová generace motorů TDI přijde z celou řadou inovací. Z hlediska emisních norem je podstatné plnění Euro 6, k čemuž dopomáhá systém katalycké redukce (SCR) v kombinaci s již obligátním filtrem pevných částic. Z konstrukčních úprav je známo osazení agregátu bezúdržbovým rozvodovým řemenem, použití dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelí a proměnného časování ventilů.Do výroby se dostane vícero objemových i výkonových variant. Předpokládají se objemy 1,6 a 2,0 litru pokrývající výkonové spektrum od 66 do 140 kW. S motory se bude možné poprvé setkat pod kapotami nové Audi A3 a "sedmičkového" VW Golf.

 

Vytisknout

Diskuze: Technická revoluce u Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

918 Spyder

Porsche 918 Spyder - hybridní, ale rychlý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud