Volkswagen nyní přichází se dvěma zásadními novinkami, které nezaslouženě zůstavají na okraji zájmu. Budou klíčové i pro ostatní koncernové značky.
Jedná se o novou modulární podvozkovou platformu MGB a novou generaci turbodieselů TDI pod označením EA 288. Nositelem těchto nových technologií je i nedávno představený koncept Cross Coupé.
MQB (Modularer Querbaukasten) je klíčovou inovací pro celou skupinu VW. Na této platformě vyjede do budoucna v podstatě kompletní výrobní program značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Prvním nositelem bude Audi A3 představená letos v Ženevě, následovat ji bude sedmá generace Golfu.
Zvláštností platformy MQB je vysoká unifikace, na stejném technickém základě budou vyráběny vozy o různých rozvorech náprav. V podstatě veškeré technické skupiny budou kompatibilní. Na jedné výrobní lince bude možné produkovat rozdílné modely. MQB bude využívat velký podíl vysokopevnostních ocelí, což zajistí zvýšenou úrověň bezpečnosti při nižší hmotnosti. Unifikace spočívá i ve stejném sklonu agregátů, jak benzinových tak naftových. Všechny vozy, které využijí tuto platformu budou mít agregát uložen napříč. Nová platforma je připravena i na montáž hybridních systémů a elektromotorů.
Do platform MQB budou montovány benzinové agregáty řady TSI a turbodisely TDI EA 288. Nová generace motorů TDI přijde z celou řadou inovací. Z hlediska emisních norem je podstatné plnění Euro 6, k čemuž dopomáhá systém katalycké redukce (SCR) v kombinaci s již obligátním filtrem pevných částic. Z konstrukčních úprav je známo osazení agregátu bezúdržbovým rozvodovým řemenem, použití dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelí a proměnného časování ventilů.Do výroby se dostane vícero objemových i výkonových variant. Předpokládají se objemy 1,6 a 2,0 litru pokrývající výkonové spektrum od 66 do 140 kW. S motory se bude možné poprvé setkat pod kapotami nové Audi A3 a "sedmičkového" VW Golf.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.