Je tomu právě sto let, co automobilka Cadillac představila první elektrický startér v sériovém voze, konkrétně v modelu Cadillac Touring Edition. Do té doby vyžadovalo startování vozu pořádnou dávku svalů a štěstí.
Ruční startování vozu bylo obtížné a nebezpečné, a proto často docházelo k úrazům. Nejčastějším úrazem byla zlomená ruka, ale nepovedené startování mohlo dopadnout i hůře. Jak se automobily postupně zvětšovaly a stávaly se těžšími, tak rostl i požadavek na výkon. Výsledkem byly objemnější motory, které bylo stále obtížnější nastartovat. Naštěstí v té době přišel Cadillac se svým elektrickým startérem.Zlomená ruka jako následek nepovedeného ručního startování byla v počátcích automobilizmu jednoznačně nečastější zranění. Díky tomu lze elektrický startér označit za jeden z nejdůležitějších vynálezů v historii automobilového průmyslu. Cadillac nového vynálezu využil ve své marketingové strategii, kde ukazoval, že nastartovat vůz je tak snadné, že jej následně může řídit i žena.Od vynálezu elektrického startéru pokračuje Cadillac už více než 100 let na vývoji nových inovací, které jsou postupně využívány i v automobilech dalších značek. Mezi nejhlavnější inovace amerického výrobce patří například automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, automatické spínání hlavních světlometů, výškově a teleskopicky nastavitelný volant, airbag řidiče, magnetoreologické tlumiče a nově také přizpůsobitelné multimediální uživatelské rozhranní. Obzvláště hrdý je Cadillac na vynález magnetoreologických tlumičů, který v současné době využívá více automobilek a to hlavně pro své sportovní modely.Nové technologie jsou bohužel vyváženy mnoha problémy, které automobily značky Cadillac mají. Jako příklad lze uvést model Escalade, který už několik let patří mezi automobily, které lze lehce ukrást. Bohužel se zdá, že až teprve nové generace luxusního SUV nebude tak často končit v rukou překupníků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?