Je tomu právě sto let, co automobilka Cadillac představila první elektrický startér v sériovém voze, konkrétně v modelu Cadillac Touring Edition. Do té doby vyžadovalo startování vozu pořádnou dávku svalů a štěstí.
Ruční startování vozu bylo obtížné a nebezpečné, a proto často docházelo k úrazům. Nejčastějším úrazem byla zlomená ruka, ale nepovedené startování mohlo dopadnout i hůře. Jak se automobily postupně zvětšovaly a stávaly se těžšími, tak rostl i požadavek na výkon. Výsledkem byly objemnější motory, které bylo stále obtížnější nastartovat. Naštěstí v té době přišel Cadillac se svým elektrickým startérem.Zlomená ruka jako následek nepovedeného ručního startování byla v počátcích automobilizmu jednoznačně nečastější zranění. Díky tomu lze elektrický startér označit za jeden z nejdůležitějších vynálezů v historii automobilového průmyslu. Cadillac nového vynálezu využil ve své marketingové strategii, kde ukazoval, že nastartovat vůz je tak snadné, že jej následně může řídit i žena.Od vynálezu elektrického startéru pokračuje Cadillac už více než 100 let na vývoji nových inovací, které jsou postupně využívány i v automobilech dalších značek. Mezi nejhlavnější inovace amerického výrobce patří například automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, automatické spínání hlavních světlometů, výškově a teleskopicky nastavitelný volant, airbag řidiče, magnetoreologické tlumiče a nově také přizpůsobitelné multimediální uživatelské rozhranní. Obzvláště hrdý je Cadillac na vynález magnetoreologických tlumičů, který v současné době využívá více automobilek a to hlavně pro své sportovní modely.Nové technologie jsou bohužel vyváženy mnoha problémy, které automobily značky Cadillac mají. Jako příklad lze uvést model Escalade, který už několik let patří mezi automobily, které lze lehce ukrást. Bohužel se zdá, že až teprve nové generace luxusního SUV nebude tak často končit v rukou překupníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.