Již docela dlouhou dobu se automobilky snaží vymyslet systém, který by nahradil současné nafukovací pneumatiky. Je Bridgestone na stopě?
Podobných pokusů jsme viděli již více, nicméně v tomto případě Bridgestone prohlašuje, že koncepce je plně zralá pro sériovou výrobu její budoucnost je realistická.
Proč se gumárenské společnosti snaží vymyslet alternativu k současnému, staletí oveřenému systému? Důvod je prostý, o nafukovací pneumatiky je nutné se do jisté míry starat, tedy ověřovat jejich správné nahuštění, přičemž není-li pneumatika nahuštěna správně, ať již je málo nebo moc, ztrácí mnoho ze svých vlastností.
Tomu by nový systém zcela zabránil. Takováto pneumatika se navíc nedá propíchnout a prořezávání je jistě také o něco komplikovanější. Navíc by nebylo nutné se obávat oblíbených sídlištních hrátek s vypouštěním cizích gum.
Pneumatika je tvořena strukturou gumových výztuh, které dávají kolu pevnost. Jejich pružnost je v různých směrech různá, což umožňuje zachovat tuhost v příčném směru, tedy při zatáčení, ale zároveň učinit gumu dostatečně měkkou. Samotný střed by měl vydržet déle než běhoun, který je možné na jádro nanést vícekrát.
Dřívější pokusy ztroskotaly zejména na problémech s přehříváním a hlučností takovýchto kol. Dovedl Bridgestone vyřešit i tento problém?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?