Již docela dlouhou dobu se automobilky snaží vymyslet systém, který by nahradil současné nafukovací pneumatiky. Je Bridgestone na stopě?
Podobných pokusů jsme viděli již více, nicméně v tomto případě Bridgestone prohlašuje, že koncepce je plně zralá pro sériovou výrobu její budoucnost je realistická.
Proč se gumárenské společnosti snaží vymyslet alternativu k současnému, staletí oveřenému systému? Důvod je prostý, o nafukovací pneumatiky je nutné se do jisté míry starat, tedy ověřovat jejich správné nahuštění, přičemž není-li pneumatika nahuštěna správně, ať již je málo nebo moc, ztrácí mnoho ze svých vlastností.
Tomu by nový systém zcela zabránil. Takováto pneumatika se navíc nedá propíchnout a prořezávání je jistě také o něco komplikovanější. Navíc by nebylo nutné se obávat oblíbených sídlištních hrátek s vypouštěním cizích gum.
Pneumatika je tvořena strukturou gumových výztuh, které dávají kolu pevnost. Jejich pružnost je v různých směrech různá, což umožňuje zachovat tuhost v příčném směru, tedy při zatáčení, ale zároveň učinit gumu dostatečně měkkou. Samotný střed by měl vydržet déle než běhoun, který je možné na jádro nanést vícekrát.
Dřívější pokusy ztroskotaly zejména na problémech s přehříváním a hlučností takovýchto kol. Dovedl Bridgestone vyřešit i tento problém?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?