Již docela dlouhou dobu se automobilky snaží vymyslet systém, který by nahradil současné nafukovací pneumatiky. Je Bridgestone na stopě?
Podobných pokusů jsme viděli již více, nicméně v tomto případě Bridgestone prohlašuje, že koncepce je plně zralá pro sériovou výrobu její budoucnost je realistická.
Proč se gumárenské společnosti snaží vymyslet alternativu k současnému, staletí oveřenému systému? Důvod je prostý, o nafukovací pneumatiky je nutné se do jisté míry starat, tedy ověřovat jejich správné nahuštění, přičemž není-li pneumatika nahuštěna správně, ať již je málo nebo moc, ztrácí mnoho ze svých vlastností.
Tomu by nový systém zcela zabránil. Takováto pneumatika se navíc nedá propíchnout a prořezávání je jistě také o něco komplikovanější. Navíc by nebylo nutné se obávat oblíbených sídlištních hrátek s vypouštěním cizích gum.
Pneumatika je tvořena strukturou gumových výztuh, které dávají kolu pevnost. Jejich pružnost je v různých směrech různá, což umožňuje zachovat tuhost v příčném směru, tedy při zatáčení, ale zároveň učinit gumu dostatečně měkkou. Samotný střed by měl vydržet déle než běhoun, který je možné na jádro nanést vícekrát.
Dřívější pokusy ztroskotaly zejména na problémech s přehříváním a hlučností takovýchto kol. Dovedl Bridgestone vyřešit i tento problém?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?