Toto průlomové řešení, které jeho výrobce nazval „i-ELOOP“, se začne objevovat ve vozech značky Mazda již během roku 2012. V běžném provozu s častým střídáním zrychlování a zpomalování může systém „i-ELOOP“ zlepšit spotřebu paliva až o 10 procent.
Systém rekuperačního brzdění od Mazdy je jedinečný tím, že využívá kondenzátor – elektrotechnickou součástku sloužící k dočasnému uchování elektrického náboje. Oproti akumulátoru se kondenzátor nabíjí i vybíjí daleko rychleji a při dlouhodobém používání neztrácí své původní vlastnosti. Systém „i-ELOOP“ účinně převádí kinetickou energii automobilu, která se uvolňuje při zpomalování, na energii elektrickou. Ta je následně využívána k napájení klimatizace, audio systému a dalších elektrických spotřebičů ve voze.
Systémy rekuperačního brzdění rychle získávají na popularitě jako jedna z cest ke snižování spotřeby paliva. Jsou založeny na myšlence využít elektromotor či alternátor při zpomalování automobilu jako generátor elektrické energie. V hybridních modelech mají systémy rekuperačního brzdění většinou velký elektromotor a samostatný akumulátor.
Mazda prozkoumala mechaniku zrychlování a zpomalování jedoucího vozidla a na základě zjištěných poznatků vyvinula velmi efektivní rekuperační systém, schopný rychle uložit značné množství elektrické energie pokaždé, když automobil zpomaluje. Na rozdíl od hybridů nevyžaduje řešení Mazdy samostatný elektromotor nebo akumulátor.
„i-ELOOP“ sestává z nového alternátoru střídavého napětí 12-25V, nízkoodporového elektrického dvouvrstvého kondenzátoru a stejnosměrného měniče. V okamžiku, kdy řidič uvolní pedál plynu a rychlost vozu začne klesat, začíná „i-ELOOP“ získávat elektrickou energii. Alternátor střídavého napětí generuje elektřinu pod napětím až 25 V, kterou následně ukládá do elektrického dvouvrstvého kondenzátoru. Kondenzátor byl vyvinut speciálně pro použití v motorových vozidlech a lze ho plně nabít během několika málo sekund. Předtím, než je elektřina distribuována ke spotřebičům, převádí ji stejnosměrný měnič z 25 na 12 V. Systém také dle potřeby dobíjí akumulátor vozu. Protože „i-ELOOP“ pracuje pokaždé, když automobil zpomaluje nebo jede setrvačností, pomáhá šetřit palivo, které by k výrobě odpovídajícího množství elektrické energie spotřeboval spalovací motor. V hustém provozu s častým zastavováním a opětovným rozjížděním díky tomu klesá spotřeba paliva přibližně o 10 procent.
Název „i-ELOOP“ je zkratka anglického výrazu „Intelligent Energy Loop“ (inteligentní energetická smyčka) a vyjadřuje záměr Mazdy recyklovat energii inteligentním způsobem. „i-ELOOP“ pracuje v součinnosti se systémem Mazda i-stop. Pomáhá mu prodlužovat dobu, po kterou zůstane motor vozu po zastavení (například na semaforech) zhasnutý.
Mazda představí systém „i-ELOOP“ na 42. tokijském autosalonu v rámci koncepčního automobilu Takeri. Jedná se o sedan střední třídy, zkonstruovaný na základě technologií Skyactiv a navržený v designovém stylu Kodo.