Technici od Land Roveru nadále zdokonalují svůj model Defender vyráběný od roku 1947. Naposledy byl přepracován v roce 2007.
Nyní došlo na obměnu pohonného agregátu. Po čtyřech letech střídá vznětový čtyřválec objemu 2,4 litru plnící normu Euro 4 nový agregát stejné specifikace o objemu 2,2 litru plnící normu Euro 5.
Výkonové charakteristiky zůstaly zachovány. Výkon 90 kW a kroutící moment 360 N.m při 2000 ot/min. Pro zlepšení emisních prametrů dostal filtr pevných částic. Nadále je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Snížila se hlučnost agregátu použitím modifikovaného krytu motoru. Dalším zlepšením je nepatrné zvýšení maximální rychlosti ze 132 na 145 km/h.
Do prodeje půjde modifikovaný Defender letos v listopadu. Předpokládá se, že letos ve Frankfurtu ukáže Land Rover koncept Defenderu pro 21. století - psal Marek ZDE.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?