Technici od Land Roveru nadále zdokonalují svůj model Defender vyráběný od roku 1947. Naposledy byl přepracován v roce 2007.
Nyní došlo na obměnu pohonného agregátu. Po čtyřech letech střídá vznětový čtyřválec objemu 2,4 litru plnící normu Euro 4 nový agregát stejné specifikace o objemu 2,2 litru plnící normu Euro 5.
Výkonové charakteristiky zůstaly zachovány. Výkon 90 kW a kroutící moment 360 N.m při 2000 ot/min. Pro zlepšení emisních prametrů dostal filtr pevných částic. Nadále je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Snížila se hlučnost agregátu použitím modifikovaného krytu motoru. Dalším zlepšením je nepatrné zvýšení maximální rychlosti ze 132 na 145 km/h.
Do prodeje půjde modifikovaný Defender letos v listopadu. Předpokládá se, že letos ve Frankfurtu ukáže Land Rover koncept Defenderu pro 21. století - psal Marek ZDE.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?