Ať chceme či nechceme, vývoj v autoprůmyslu se stále více ubírá směrem automatizace. Další krok učinil Volkswagen.
Na konferenci o automatizovaných vozidlech představil svůj systém poloautomatického řízení vozu, které je poměrně blízké využití v sériové výrobě. Používá mnoho prvků, které známe z vozů již dnes.
Tento poloautomatický systém je schopen řídit vozidlo až do rychlosti 130 km/h samočinně, ovšem pod dohledem řidiče. Jeho těžiště spočívá zejména v monotónních situacích jako při jízdě v nepříliš hustém provozu na dálnici, v kolonách a podobně.
V zásadě jde o velmi komplexní spojení současných technologií, které z vozu známe. Sledováním jízdních pruhů se testovací vůz dokáže držet ve správném směru (což do jisté míry zvládá už nějakou dobu i Lexus LS), díky adaptivnímu tempomatu se drží za ostatními vozy a v bezpečné vzdálenosti dovede i zastavit. Ani to není novinka. Vůz však dokáže přibrzďovat před zatáčkami, sleduje dopravní značení a přizpůsobuje se mu a dovede i předjíždět. Pro veškeré tyto účely bylo nutné oproti dosud používaným sériovým řešením pár senzorů přidat.
Stále však nejde o plně autonomní systém řízení. Městský systém by ho pravděpodobně dostatečně zmátl a sám Volkswagen počítá s tím, že řidič musí být ve stálé pohotovosti pro případ krizových situací. Jak jsme měli možnost v různých testovacích vozech zkoušet adaptivní tempomaty, tak jejich reakce na neočekávané podněty není úplně blesková a situaci typu podjetí zprava a vybrzdění (krutá česká realita) by automatický systém pravděpodobně jen těžko zvládal.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.