Ať chceme či nechceme, vývoj v autoprůmyslu se stále více ubírá směrem automatizace. Další krok učinil Volkswagen.
Na konferenci o automatizovaných vozidlech představil svůj systém poloautomatického řízení vozu, které je poměrně blízké využití v sériové výrobě. Používá mnoho prvků, které známe z vozů již dnes.
Tento poloautomatický systém je schopen řídit vozidlo až do rychlosti 130 km/h samočinně, ovšem pod dohledem řidiče. Jeho těžiště spočívá zejména v monotónních situacích jako při jízdě v nepříliš hustém provozu na dálnici, v kolonách a podobně.
V zásadě jde o velmi komplexní spojení současných technologií, které z vozu známe. Sledováním jízdních pruhů se testovací vůz dokáže držet ve správném směru (což do jisté míry zvládá už nějakou dobu i Lexus LS), díky adaptivnímu tempomatu se drží za ostatními vozy a v bezpečné vzdálenosti dovede i zastavit. Ani to není novinka. Vůz však dokáže přibrzďovat před zatáčkami, sleduje dopravní značení a přizpůsobuje se mu a dovede i předjíždět. Pro veškeré tyto účely bylo nutné oproti dosud používaným sériovým řešením pár senzorů přidat.
Stále však nejde o plně autonomní systém řízení. Městský systém by ho pravděpodobně dostatečně zmátl a sám Volkswagen počítá s tím, že řidič musí být ve stálé pohotovosti pro případ krizových situací. Jak jsme měli možnost v různých testovacích vozech zkoušet adaptivní tempomaty, tak jejich reakce na neočekávané podněty není úplně blesková a situaci typu podjetí zprava a vybrzdění (krutá česká realita) by automatický systém pravděpodobně jen těžko zvládal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.