Nezdá se to úplně jako reálné, nynější generace se pohybuje hmotnostně kolem 1200 kilogramů. Takové úspory na váze lze snad dosáhnout jen využitím kompozitů, což u roadsteru v cenové hladině současné generace nevypadá jako možné.
Údajně toho chtějí konstruktéři dosáhnout menšími rozměry vozu, vysokopevnostní karoserií, nasazením menších agregátů a minimalisticky lehkým interiérem. Schránka před spolujezdcem se stane minulostí a uživatelský manuál dostanete na flash disku.
Nová MX-5 by měla vyjet v duchu doby s přeplňovanou čtrnáctistovkou o síle pouhých 120 koní. Současná generace má 40 koní navíc. Takže držme Mazdě palce, protože pokud dokážou vyrobit Miatu (americké označení modelu) v tomto duchu, podaří se jim nevytratit ducha lehkého ovladatelného vozu klasického střihu. A takových je v dnešní přetechnizované době pomálu.
zdroj: worldcarfans.com