Mazda jak víme chystá na příští rok premiéru nové generace roadsteru MX-5. Nyní se ze zasvěcených zdrojů objevila téměř neuvěřitelná zpráva - Mazda chce dosáhnout pohotovostní hmotnosti 800 kilogramů.
Nezdá se to úplně jako reálné, nynější generace se pohybuje hmotnostně kolem 1200 kilogramů. Takové úspory na váze lze snad dosáhnout jen využitím kompozitů, což u roadsteru v cenové hladině současné generace nevypadá jako možné.
Údajně toho chtějí konstruktéři dosáhnout menšími rozměry vozu, vysokopevnostní karoserií, nasazením menších agregátů a minimalisticky lehkým interiérem. Schránka před spolujezdcem se stane minulostí a uživatelský manuál dostanete na flash disku.
Nová MX-5 by měla vyjet v duchu doby s přeplňovanou čtrnáctistovkou o síle pouhých 120 koní. Současná generace má 40 koní navíc. Takže držme Mazdě palce, protože pokud dokážou vyrobit Miatu (americké označení modelu) v tomto duchu, podaří se jim nevytratit ducha lehkého ovladatelného vozu klasického střihu. A takových je v dnešní přetechnizované době pomálu.
zdroj: worldcarfans.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?