Mazda jak víme chystá na příští rok premiéru nové generace roadsteru MX-5. Nyní se ze zasvěcených zdrojů objevila téměř neuvěřitelná zpráva - Mazda chce dosáhnout pohotovostní hmotnosti 800 kilogramů.
Nezdá se to úplně jako reálné, nynější generace se pohybuje hmotnostně kolem 1200 kilogramů. Takové úspory na váze lze snad dosáhnout jen využitím kompozitů, což u roadsteru v cenové hladině současné generace nevypadá jako možné.
Údajně toho chtějí konstruktéři dosáhnout menšími rozměry vozu, vysokopevnostní karoserií, nasazením menších agregátů a minimalisticky lehkým interiérem. Schránka před spolujezdcem se stane minulostí a uživatelský manuál dostanete na flash disku.
Nová MX-5 by měla vyjet v duchu doby s přeplňovanou čtrnáctistovkou o síle pouhých 120 koní. Současná generace má 40 koní navíc. Takže držme Mazdě palce, protože pokud dokážou vyrobit Miatu (americké označení modelu) v tomto duchu, podaří se jim nevytratit ducha lehkého ovladatelného vozu klasického střihu. A takových je v dnešní přetechnizované době pomálu.
zdroj: worldcarfans.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?