Sportovní model FT-86 vyvíjený společně se Subaru dostane pod kapotu dvoulitrový boxer.
Společný vývoj Toyoty a Subaru se blíží ke konci a příští rok si již snad budeme moci některou ze dvou variant koupit. Teď už i víme, že verzi od Toyoty bude pohánět dvoulitrový boxer od Subaru.
Ten je použitý například v nové Impreze, kde má výkon 150 koní. Pro použití v modelu FT-86 dojde s největší pravděpodobností k navýšení výkonu. Upravené bude i vstřikování, dle slov Toyoty ale neutrpí spotřeba ani emise. Jaký bude finální výkon se dozvíme krátce před uvedením do prodeje.
Namísto převodovek používaných Subaru, tedy pětistupňového manuálu nebo automatu s CVT technologií bude použito převodových skříní vlastní výroby. Na výběr tedy bude z přímo řazené převodovky se šesti stupni, nebo automatu se stejným počtem "kvaltů". Oba by měly být náležitě sportovně naladěné a vhodné pro tento typ auta. Počítá se také s instalací diferenciálu s omezenou svorností. Jak to celé dopadne se dozvíme po prvních testech produkční verze.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.