Toyota FT-86 dostane dvoulitr od Subaru

FT-86 Concept
FT-86 Concept, foto: Toyota
Roman Turna 3. května 2011 16:49
Sdílej:

Sportovní model FT-86 vyvíjený společně se Subaru dostane pod kapotu dvoulitrový boxer.

Společný vývoj Toyoty a Subaru se blíží ke konci a příští rok si již snad budeme moci některou ze dvou variant koupit. Teď už i víme, že verzi od Toyoty bude pohánět dvoulitrový boxer od Subaru.

Ten je použitý například v nové Impreze, kde má výkon 150 koní. Pro použití v modelu FT-86 dojde s největší pravděpodobností k navýšení výkonu. Upravené bude i vstřikování, dle slov Toyoty ale neutrpí spotřeba ani emise. Jaký bude finální výkon se dozvíme krátce před uvedením do prodeje.

Namísto převodovek používaných Subaru, tedy pětistupňového manuálu nebo automatu s CVT technologií bude použito převodových skříní vlastní výroby. Na výběr tedy bude z přímo řazené převodovky se šesti stupni, nebo automatu se stejným počtem "kvaltů". Oba by měly být náležitě sportovně naladěné a vhodné pro tento typ auta. Počítá se také s instalací diferenciálu s omezenou svorností. Jak to celé dopadne se dozvíme po prvních testech produkční verze.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.