Každé auto při svém testování musí zdolat různě obtížné úkoly. Jedním z nich je i jízda po řádně rozbitých silnicích, shoduje se to s tuzemskou realitou?
Testovací procedury jsou různé a každý výrobce se ve vlastním zájmu snaží vyladit auto pro maximum podmínek. Testuje se tak v pouštích i blízko polárního kruhu, ale také na vlastních polygonech.
Ty obvykle mívají různé povrchy pro zachycení maxima toho, kam se může budoucí vůz dostat. Najdeme tu tak obvykle rychlostní ovál, kočičí hlavy, nezpevněné cesty, zkrátka vše, co může řidiče potkat.
Ford testuje své vozy v Belgii, kde se u města Lommel nachází rozsáhlý testovací polygon. Má dokonce svoji vlastní webovou stránku https://www.fordlpg.eu/, kde si může kdokoliv prohlédnout, jak takový ovál vypadá. Podívat se na něj můžete také pěkně z ptačí perspektivy.
Na okruhu se testují všechny evropské Fordy a to v mnoha možných variantách, důraz je kladen především na přezkoušení všech nabízených kol a pneumatik.
Testovací vůz na obrázcích se právě potýká s rozbitou, tedy takovou běžnou českou tratí. Na sobě má měřící přístroje, jejichž cena se pohybuje kolem čtyřiceti milionů korun, které měři na dvě stě různých parametrů.
Mimochodem, jede takový polygon by se měl letos začít stavět také v bývalém vojenském prostoru v Milovicích. Využívat by ho měla hlavně Škoda.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.