Každé auto při svém testování musí zdolat různě obtížné úkoly. Jedním z nich je i jízda po řádně rozbitých silnicích, shoduje se to s tuzemskou realitou?
Testovací procedury jsou různé a každý výrobce se ve vlastním zájmu snaží vyladit auto pro maximum podmínek. Testuje se tak v pouštích i blízko polárního kruhu, ale také na vlastních polygonech.
Ty obvykle mívají různé povrchy pro zachycení maxima toho, kam se může budoucí vůz dostat. Najdeme tu tak obvykle rychlostní ovál, kočičí hlavy, nezpevněné cesty, zkrátka vše, co může řidiče potkat.
Ford testuje své vozy v Belgii, kde se u města Lommel nachází rozsáhlý testovací polygon. Má dokonce svoji vlastní webovou stránku https://www.fordlpg.eu/, kde si může kdokoliv prohlédnout, jak takový ovál vypadá. Podívat se na něj můžete také pěkně z ptačí perspektivy.
Na okruhu se testují všechny evropské Fordy a to v mnoha možných variantách, důraz je kladen především na přezkoušení všech nabízených kol a pneumatik.
Testovací vůz na obrázcích se právě potýká s rozbitou, tedy takovou běžnou českou tratí. Na sobě má měřící přístroje, jejichž cena se pohybuje kolem čtyřiceti milionů korun, které měři na dvě stě různých parametrů.
Mimochodem, jede takový polygon by se měl letos začít stavět také v bývalém vojenském prostoru v Milovicích. Využívat by ho měla hlavně Škoda.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.