Každé auto při svém testování musí zdolat různě obtížné úkoly. Jedním z nich je i jízda po řádně rozbitých silnicích, shoduje se to s tuzemskou realitou?
Testovací procedury jsou různé a každý výrobce se ve vlastním zájmu snaží vyladit auto pro maximum podmínek. Testuje se tak v pouštích i blízko polárního kruhu, ale také na vlastních polygonech.
Ty obvykle mívají různé povrchy pro zachycení maxima toho, kam se může budoucí vůz dostat. Najdeme tu tak obvykle rychlostní ovál, kočičí hlavy, nezpevněné cesty, zkrátka vše, co může řidiče potkat.
Ford testuje své vozy v Belgii, kde se u města Lommel nachází rozsáhlý testovací polygon. Má dokonce svoji vlastní webovou stránku https://www.fordlpg.eu/, kde si může kdokoliv prohlédnout, jak takový ovál vypadá. Podívat se na něj můžete také pěkně z ptačí perspektivy.
Na okruhu se testují všechny evropské Fordy a to v mnoha možných variantách, důraz je kladen především na přezkoušení všech nabízených kol a pneumatik.
Testovací vůz na obrázcích se právě potýká s rozbitou, tedy takovou běžnou českou tratí. Na sobě má měřící přístroje, jejichž cena se pohybuje kolem čtyřiceti milionů korun, které měři na dvě stě různých parametrů.
Mimochodem, jede takový polygon by se měl letos začít stavět také v bývalém vojenském prostoru v Milovicích. Využívat by ho měla hlavně Škoda.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?