Evropská verze Jeepu Grand Cherokee se v blízké době dočká i naftového motoru.
Americká automobilka Jeep právě oznámila, že do evropské verze modelu Grand Cherokee bude volitelně montovat i dieselový motor. Prozatím se o pohon staraly výhradně zážehové jednotky.
Půjde o šestiválec o objemu 3 litry. Na výběr bude ze dvou výkonových verzí. Ta slabší nabídne výkon 140 kW a 440 Nm kroutícího momentu. Silnější verze bude disponovat až 177 kW a kroutícím momentem 550 Nm. Ten bude mít kombinovanou spotřebu 8,3 l/100 km při emisích 218 g/km. Výrobcem motoru je italská firma VM Motori. Vstřikování zajišťuje technologie Multijet II, kterou vyvinul a používá koncern Fiat.
Spolu s Overland verzí budou nyní nově k dispozici i verze Limited a Laredo. U těch lze zvolit buď benzínový 3,6l V6 Pentastar či právě nový šestiválcový diesel. Osmiválec 5,7l Hemi zůstane dostupný pouze pro verzi Limited, pro tuto verzi výbavy ale budou dostupné i zbylé dva motory. Ceny ani termín zahájení prodeje prozatím nebyly stanoveny, stane se tak pravděpodobně v Ženevě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?