Evropská verze Jeepu Grand Cherokee se v blízké době dočká i naftového motoru.
Americká automobilka Jeep právě oznámila, že do evropské verze modelu Grand Cherokee bude volitelně montovat i dieselový motor. Prozatím se o pohon staraly výhradně zážehové jednotky.
Půjde o šestiválec o objemu 3 litry. Na výběr bude ze dvou výkonových verzí. Ta slabší nabídne výkon 140 kW a 440 Nm kroutícího momentu. Silnější verze bude disponovat až 177 kW a kroutícím momentem 550 Nm. Ten bude mít kombinovanou spotřebu 8,3 l/100 km při emisích 218 g/km. Výrobcem motoru je italská firma VM Motori. Vstřikování zajišťuje technologie Multijet II, kterou vyvinul a používá koncern Fiat.
Spolu s Overland verzí budou nyní nově k dispozici i verze Limited a Laredo. U těch lze zvolit buď benzínový 3,6l V6 Pentastar či právě nový šestiválcový diesel. Osmiválec 5,7l Hemi zůstane dostupný pouze pro verzi Limited, pro tuto verzi výbavy ale budou dostupné i zbylé dva motory. Ceny ani termín zahájení prodeje prozatím nebyly stanoveny, stane se tak pravděpodobně v Ženevě.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?